This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
maxistockholm2 skrev:Angående Bollinger: Vinner man mer smakmässigt på att lagra Bollinger NV på magnum än på 0,75?
kayaker skrev:Jag hoppas att Pol Roger vinner. Den verkar behöva fler supportrar...
Fick ni skumpa över efter nyår? Är det en så kallad NV (non vintage = icke årgång) så hitta ett lämpligt tillfälle och drick upp den. Sådan champagne är gjord för att drickas direkt. Men det kan lagras ett år eller två. Se bara till att den ligger mörkt och svalt.
Elvis skrev:Jag håller på Gosset! ;D
För övrigt skrev Jens Dolk så här idag i SvD:
Elvis skrev:För övrigt skrev Jens Dolk så här idag i SvD:
Det är annat än BGs 7/6 det.SUPRA skrev:4/6 fick Claude Val vitt.
CH skrev:Tro fasen det när du sitter med en jero av den hemma.
Förövrigt pinsamt det Jens skrev men helt i linje med vad de sa under källarvisningen hos Mög & Skandal och när jag gjorde invändningar mot det blev jag idiot förklarad av guiden.
Trevligt ställe, rekomenderas varmt om man besöker Champagne, NOT!!!
Lambo skrev:Nu åker jag på tisdag till Karibien i 18 dagar så skumpa slutspelet får återupptas 13-14e februari när jag är tillbaka.
Lambo skrev:Vart så jävla mätt så jag rullade vidare till Bistro Jarl för att testa vad som ska vara huvudstadens bästa skumpabar MEN oj va besviken jag blev. 4 st märken till glas varav endast 1 årgång var det som erbjöds. Ska detta vara Sthlm bästa skumpabar så skäms jag!!!
anders skrev:Poetisk rättvisa. ;D
Lambo skrev:Så skumpaslutspelet blir nästa helg, om jag överlever magsjukan...