hampus86
Medlem
SV: Systembolaget finnas eller ej? [omröstning]
HA! Jag är rentvådd! ;D. Sitter för övrigt på mitt hotellrum i malta i skrivande stund. Tänkte ta och köpa med lite maltesiskt vin hem, inte för att jag har några förväntningar på skiten direkt, men kul grej. Inget systembolag här inte. Snarare det mottsatta. Åldersgränsen för köp av alkohol är vad jag förstår 16 år här.
Pomerol skrev:Om ni menar den som röstat på "Älskar det, ha kvar oförändrat!" så var det jag. Dock var det inte det perfekta alternativet. Jag skulle föredra ett alternativ som "Ha kvar monopolet och fortsätt att utveckla det i positiv riktning". Men man märkte ju att det var Krug som angett alternativen.
Jag tycker Systembolaget är bra. Och viktigt ur ett samhällspolitiskt perspektiv.
HA! Jag är rentvådd! ;D. Sitter för övrigt på mitt hotellrum i malta i skrivande stund. Tänkte ta och köpa med lite maltesiskt vin hem, inte för att jag har några förväntningar på skiten direkt, men kul grej. Inget systembolag här inte. Snarare det mottsatta. Åldersgränsen för köp av alkohol är vad jag förstår 16 år här.