Jonas Rydgren
Medlem
Satsade på Chateauneuf du Pape, Chante le Merle och Bosquet des Papes Cuvee Tradition. Lär väl få vänta ett tag med att dricka dom. Tog därför även Dehesa La Granja som synes vara drickfärdig.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack! Där hittade jag den. Inga lysande poäng för den prislappen...Den står som Tenuta Greppo (Biondi-Santi) Brunello di Montalcino på CT.
Bra val. 2007 är ingen fantastisk årgång i La Mancha men det behöver inte vara fel i Alejandro Fernandez fall. Mycket vin för pengarna, och, som du säger, drickfärdig nu.Satsade på Chateauneuf du Pape, Chante le Merle och Bosquet des Papes Cuvee Tradition. Lär väl få vänta ett tag med att dricka dom. Tog därför även Dehesa La Granja som synes vara drickfärdig.
...... Tog därför även Dehesa La Granja som synes vara drickfärdig.
Bra val. 2007 är ingen fantastisk årgång i La Mancha men det behöver inte vara fel i Alejandro Fernandez fall. Mycket vin för pengarna, och, som du säger, drickfärdig nu.
Köpte och provade också La Granja igår. Blev också lite konfunderad, och något besviken med tanke på recensionerna. VInet öppnade upp med påträngande doft av buljong och dillchips (!?). Hade svårt att hitta någon frukt där bakom, även om frugan hävdade att det fanns en del mörk frukt och lakrits där. Så småningom så kanske även jag hittade lite mer av både frukt och annat, men hade svårt att riktigt känna någon entusiasm. I munnen visserligen både moget och stramt, men saknade frukt och fyllighet. Ska prova en slurk idag också så får vi se om jag håller fast vid sågningen...Jag knep också en Dehesa igår eftersom den blivit så otroligt uppskriven på diverse vinsajter, tex BKWine och Vinbanken. Tyvärr tycket jag ett det var ett bottennapp. Drack ett par glas igår och den doftade ganska bra men mer som en ekig CB än tempranillo. Smaken tyckte jag var trist, tråkig och lite platt. Inget direkt fel på den men inte den där super-QPR-spanjoren jag hoppats på. Sitter med ett glas till nu och efter att ha stått med kork i rumstemp sen igår är det nu matlagningsvinkvallitet på det. Kanske jag fick en dålig flaska, borde ha varit bättre än så här men å andra sidan är det ett vin som bara kostar 8-9 euro i Spanien. Ska bli spännande och höra vad andra på forumet säger om det.
Hällde upp alldeles nyss och jag upplever den mycket bättre idag. Har stått i kylen med kork, ungefär en tredjedel kvar. Mindre dill, mer frukt och bättre balans. Choklad och lakrits och lite läder. Ska nog lufta vinet nästa gång (har en flaska till). Vinner nog också på att serveras lite svalare.Köpte och provade också La Granja igår. Blev också lite konfunderad, och något besviken med tanke på recensionerna. VInet öppnade upp med påträngande doft av buljong och dillchips (!?). Hade svårt att hitta någon frukt där bakom, även om frugan hävdade att det fanns en del mörk frukt och lakrits där. Så småningom så kanske även jag hittade lite mer av både frukt och annat, men hade svårt att riktigt känna någon entusiasm. I munnen visserligen både moget och stramt, men saknade frukt och fyllighet. Ska prova en slurk idag också så får vi se om jag håller fast vid sågningen...
Tråkigt att höra. Dålig flaska/batch måntro? Den skall vara ganska välpackad med Tempranillo-frukt och inte snål och platt. Låter misstänkt som defekt.Jag knep också en Dehesa igår eftersom den blivit så otroligt uppskriven på diverse vinsajter, tex BKWine och Vinbanken. Tyvärr tycket jag ett det var ett bottennapp. Drack ett par glas igår och den doftade ganska bra men mer som en ekig CB än tempranillo. Smaken tyckte jag var trist, tråkig och lite platt. Inget direkt fel på den men inte den där super-QPR-spanjoren jag hoppats på. Sitter med ett glas till nu och efter att ha stått med kork i rumstemp sen igår är det nu matlagningsvinkvallitet på det. Kanske jag fick en dålig flaska, borde ha varit bättre än så här men å andra sidan är det ett vin som bara kostar 8-9 euro i Spanien. Ska bli spännande och höra vad andra på forumet säger om det.
Bokade Elio Altare Barolo Aborina, tryckte fortsätt handla för att lägga till annat och la till Mix 36....sen är Elio borta från varukorgen
Är det här vi sjunger lovsång kring Systembolagets hemsida?Bokade Elio Altare Barolo Aborina, tryckte fortsätt handla för att lägga till annat och la till Mix 36....sen är Elio borta från varukorgen
Tvekar på den, men kanske ska ta några flarror av den istället. Man ska nog trycka igenom hela beställningen för resp. vin, men hur ska man veta att man behöver detSamma sak hände mig fick den enklare barolon i stället dock får väl vara nöjd med det.