Omar Khayyam
Medlem
men måste du inte wechsla då?Känns ju dock dumt att betala 158 till monopolet när man kan få 6 st för 88kr/st.
https://www.weinfurore.de/riesling-gutswein-2019-katharina-wechsler-rheinhessen-germany
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
men måste du inte wechsla då?Känns ju dock dumt att betala 158 till monopolet när man kan få 6 st för 88kr/st.
https://www.weinfurore.de/riesling-gutswein-2019-katharina-wechsler-rheinhessen-germany
Förlåt... 89 kr/6 st dåmen måste du inte wechsla då?
Det var värt att kika lite närmare på, ja! Nåt annat i samma shop som du kan tipsa om?Känns ju dock dumt att betala 158 till monopolet när man kan få 6 st för 88kr/st.
Jag gjorde denna beställning. Men älskar Dönnhoff och Wittmann.Det var värt att kika lite närmare på, ja! Nåt annat i samma shop som du kan tipsa om?
Har inte provat aktuell årgång men tycker att Chris Alheit gav bra svar på dina frågor i sin video! Det är fantastiska viner allihopa som kan drickas nu eller om fem år, kanske hellre om tre-fem år vid närmare eftertanke. Hemeland vine garden (med kul druvblandning), Nautical Dawn känns litet mer expressiva. Broom Ridge mer tajt och knuten. Radio Lazarus och Cartology i mitten. Magnetic North har jag inte öppnat ännu utan ligger i källaren. Alla är så härliga och verkligen olika i uttrycket så kul att ta en av varje och jämföra om du kan
Ja, det var liiite snålt tilltaget.18 flaskor online... blir spännande.
Samma här, sen var allt bortaJag måste uppdatera sidan kl 10 för att jag ska kunna fortsätta till kassan. Då försvinner för mycket tid och då missar jag det roligaste. Hur gör ni? Använder chrome, bättre med nå annat?
Grattis, du tog en tredjedelJag är nöjd
Visa bifogad bild 22433
Taskigt att roffa åt sig en tredjedel av ransonen! Jag hade en Nautical Dawn i korgen men fick upp att den var slut, men lyckades få en Huilkrans och en Magnetic North iaf.Jag är nöjd
Visa bifogad bild 22433
Tur att -18 fortfarande finns i BS. Den har jag provat tidigare...väldigt trevlig! Blev man utan -19 kan man således, i lugn och ro, ladda hem -18 istället...Nautical Dawn försvann snabbt
Jag använde också Chrome, och hade inga hang-ups. Kanske hjälpte att jag hade annat i korgen också?Samma här, sen var allt borta
Har inte lyxen att vara där butikernas ransoner landar, och efter att ha testat -18 och konstaterat att den är en av de bättre Chenins jag testat, så var valet glasklart. Antingen missa totalt med en låda eller få ND.Taskigt att roffa åt sig en tredjedel av ransonen! Jag hade en Nautical Dawn i korgen men fick upp att den var slut, men lyckades få en Huilkrans och en Magnetic North iaf.
Bara att gratulera! I butikerna brukar det vara maxgräns på 2 flaskor om många i kön är ute efter samma.Har inte lyxen att vara där butikernas ransoner landar, och efter att ha testat -18 och konstaterat att den är en av de bättre Chenins jag testat, så var valet glasklart. Antingen missa totalt med en låda eller få ND.
Var nr 8 i kö till 6 flaskor. Ska nog gå och köpa en trisslott också.Bara att gratulera! I butikerna brukar det vara maxgräns på 2 flaskor om många i kön är ute efter samma.
Då fick de 3 första i kön enbart. 72 flaskor totalt till Sverige. Butikerna fick 6 var och webben 18.Bara att gratulera! I butikerna brukar det vara maxgräns på 2 flaskor om många i kön är ute efter samma.