Victorious
Medlem
Får tacka för ett väldigt utförligt svar! Var lite tveksam till denna ändå när jag såg den listad med en hel blandning av druvor på SB.
Samtidigt så tycker jag personligen alltid det är trevligt när en producent har "okej" priser på instegs-vin så man har lite riktlinjer vad man kan förvänta sig från producenten.
Personligen så är jag inte intresserad av att kasta ~900sek i sjön bara för att få lite noter på en producent. Inte för att jag tror det är något dåligt vin eller sådant, men cirka 900 för något insteg hos producenten känns lite väl mycket.
Jag håller med vintomas om ovan. Jag köpte några flaskor förra året av den av ren nyfikenhet (lyftes ju även lite oförtjänt mycket av livetsgoda bland annat). Testade en flaska ganska kort inpå köpet, men blev ganska besviken. Den motsvarade inte alls de omdömen jag läste om den innan. Kändes som en enklare Langhe rosso i min mening. Har testat Gajas Barbaresco, men tycker inte den på något sätt återspeglar den producentstatus Gaja har. Tycker deras Ca’Marcanda eller Brunello är mer intressant i så fall om man inte går på Barolo/Barbaresco.
har några flaskor i källaren som tiden får utvisa, men är optimistiskt skeptisk.