Varför denna aggresiva ton, nästan en vecka efteråt, på samma inlägg du svarade på redan i fredags?Du har oerhört vaga bevis för ditt påstående att det skulle kunna vara ett och samma vin.
Lägg gärna fram en enda bekräftelse förutom att de har samma syramängd! Varför är det bara jag som ska bevisa hela tiden saker och ting och du bara gissar? Jag tycker att nu det är din tur att lägga fram ett bevis för att det är samma vin, som du har ’en svag aning om’ …
Jag har aldrig sagt att det är bevis, jag skrev "tror". Det var en idé jag la fram. Jag uppfattade det som att det fanns ett intresse från din sida att få klarhet i oklarheterna. Att bolla idéer brukar hjälpa. Men om du inte vill ha några idéer om viner så helt ok för min del.
Du "tror" att det är ganska vanligt. Ska jag se det som att du då menar att du kan lägga fram bevis för ditt påstående (enligt ditt påstående ovan om vaga bevis)? Jag "tror" att det skiljer sig mellan olika viner då madeira kan tillverkas av olika typer av druvor.Och hur vanligt är det inte att madeira kan ha samma syramängd? Jag tror att det är ganska vanligt. Det var en mycket mer suspekt sak när jag märkte att syramängden var för lågt. Det hade ingen annan uppmärksammat före mig och importören ändrade uppgiften om den saken även på deras sajt.
Vet inte om jag ska "tro" något längre, för då blir det bara påhopp från din sida.Vad tror du att de skulle vinna genom att göra så?
Översatt: Madeira 15 år gammal är gjord av de mest traditionella av de ädla druvorna.P.S. ”Madeira 15 years old is made from the most traditional of the noble grapes.
Det kan ju tolkas som att:
- vinet är gjort på enbart en druva, malvasia får vi förmoda.
- vinet är gjort på flera olika av de mest traditionella ädla druvorna.
Varför står det Malvasia på baksidan av etiketten och inte Malvazia som det står på framsidan?
Jag hittade en bild på en baksidesetikett av H&H Malvasia 15 och där står det att vinet ska vara mörkt i färgen. Borde stämma in på det vin du har.Alltså bärnstensfärgad vin. Vinet i min flaska är mycket mörkare i färgen än så.
Och på en annan etikett så står det bara att det är en djup färg (oklart om det är blått, rosa eller brunt).
Ny teori (inte något jag tror eller har bevis för, bara så att du är med på det nu), kan H&H haft ett stort lager av Malvasia från Veiga att de helt enkelt hällt upp det i sina vanliga Malvasia 15? Fortfarande mycket oklart varför denna Veiga enbart verkar finnas tillgänglig i Sverige.
Veiga Malvazia 15 säljstartades 2011 i Sverige, kanske kan vara så att man valt att fortsätta med samma etiketter år efter år för att inte förvirra? Detta är alltså än en gång en teori.