This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!
1) Produttori del Barbaresco
2) G.D. Vajra
3 - 6) Rotem & Mounir Saouma, Patrick Piuze, Montepeloso, Ciacci Piccolomini d'Aragona
7 - 11) Trediberri, Château Branaire-Ducru, Château Lagrange, Château Malartic-Lagravière, Domaine de Chevalier
Piemonte, Toskana och Bordeaux tar upp en fjärdedel av källaren var, sen är det bara södra Rhône, Chablis och Beaujolais som jag har mer än ströflaskor av
Senaste rapporteringen var i december 2022 så det har gått lite drygt två år. Förväntat i topp då flaskorna från Le Grappin ligger på lur och inte dricks samtidigt som jag gick på Henriot 2014-FOMO ganska hårt. Listan säger inte så herrans mycket då jag köper ganska brett, Le grappin står för 3,1% av totala källaren.
1. Le Grappin (1)
2. Henriot (9)
3. Willi Schaefer (2)
4. Hofgut Falkenstein (4)
5. Patrick Piuze (8)
6. E. Guigal (NY)
7. Produttori del Barbaresco (10)
8. Ciacci Piccolomini d'Aragona (NY)
9. Jean Foillard (7)
10. Savart (5)
Här kommer ett första inlägg
Det mesta i vinlagret är inköpt baserat på Patriks anteckningar från SBs lanseringar. Anteckningarna är mycket uppskattade.
1. Markus Molitor
2. Fritz Haag
3. Kopke
4. Ciacci Piccolomini
5. Louis Roederer
6. Henriot
7. Gaja
8. Von Winning
9. Keller
10. Moet
Så här ser det ut för mig nu. Inte så dominerat av topp 10, dessa utgör knappt 17% av källaren och det finns ett antal som befinner sig precis utanför listan (det räcker med att jag dricker lite extra av det som finns här så ramlar de ut.