Mattias Schyberg
Administratör
Jag känner mig mätt bara av att läsa om alla Guinness du verkar ha tryckt i dig på en och samma dag. Gott visserligen, men det räcker med EN för mig.Nyårsafton inleddes med lite pre-shopping på NK där jag startade med en grym äpplemust från Gastronomigruppen och lite skivad grisrumpa samt en toast Skagen. Sen shoppade jag lite ost och lullade sen ned till det bolaschet i PK-huset och köpte en magnum Legras & Haas bdb 08 som måste kvala in som ett av de bäst köpen i sin prisklass (795 spännaluubas), en Marimar Torres Pinot Noir 2011 för runt en trehunka och en Pichler Riesling för en dryg trehunka till. Sen åkte jag ned till mina kära vänner i Gamla stan och lämnade in grejerna på restaurangen.
Sen borde jag ha varit en förståndig pojke och fortsatt med alkholfritt ett tag, men nej: jag gick till Wirströms och satt mig och jobbade lite över ett gäng Guinness, sen kom en polare och fler Guinness, sen fick vi reda på att vi inte skulle käka förrän runt 22 så det blev ännu fler Guinness.
När det var dags att gå in i köket för att börja göra lite rårakor och öppna ostron så var det således en ganska äventyrlig upplevelse. Vi överlevde dock och käkade väldigt gott med löjrom, rårakor, ostron, fin hängmörad biff och lite blandade andra rätter som jag i ärlighetens namn inte minns.
Gott.
Trött dagen efter.