This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Lando skrev:Kanske en PN från Nya Zealand kunde vara något?
Bordeaux med bra strävhet är en bra följeslagare, Jag brukar ha en hel del grönpeppar i såsen och en del av ankfettet måste du smaksätta såsen med. Det feta i ankan matchas bra med strävhet i vinet.bmf skrev:Är det nån som har förslag på vin till ankbröst och även bra idéer på vad man ska göra till ankan?
/Rob
Yes! Skumpa funkar utmärkt, dock skulle jag ta Clouets årgångs istället för silver.Det här var ett gammal ämne!
Men varför inte välja en flaska Bollinger eller en André Clouet Silver Brut!
Det håller jag med dig om - inte minst gällande 2008. Men jag utgick från Anders passus om att alltid finnas tillgänglig på Systembolaget!Yes! Skumpa funkar utmärkt, dock skulle jag ta Clouets årgångs istället för silver.
Yes! Skumpa funkar utmärkt, dock skulle jag ta Clouets årgångs istället för silver.
Jag med.Har inte provat deras 2008 men är överlag tveksam till de årgångar som André Clouet levererar till Sverige.
"Musty Meat Monday" har en bra schwung. Torde passa CT som hand i handske.Jag med.
Därför naturligt att dricka annat.
Tex Priorat.
Kanske en miljard färre bubblor,
men desto mer köttanknytning.
Hejja @Jimmy Forsman!
På CT har de infört "Happy Burgundy Thursday".
Jag föredrar personligen STARKT begreppet "Köttmåndag".
Det är kanske mindre subtilt, men samtidigt inte det minsta urvattnat.
Mums!
Jag har ingen klar minnesbild av tidigare årgångar, men 2008an är mycket bra (och består till 70 % av PN)! Och är sannolikt en höjdare till anka!Har inte provat deras 2008 men är överlag tveksam till de årgångar som André Clouet levererar till Sverige.
Sedan är inte deras årgång 100% PN utan en cuvée.
edit: Två bra ämnen om man är intresserad av Pinot Noir samt Andé Clouet
http://www.finewines.se/threads/statusen-pa-andre-clouet.2004/
http://www.finewines.se/threads/andre-clouet-2002.1541/