SV: Vad puffar ni på just nu?
Krug skrev:
Satan! Det där låter ju, tom för en ickerökare som jag, fantastiskt tilltalande!
jag ser mig inte som en rökare utan som en livsnjutare
"cigaretter, det är en last. cigarrer, det är en lust"
och du har rätt. det var så tilltalande att livsnjutare som jag är, blandade jag mig en morgan cola och tog med mig laptopen ut och lyssnade på musik medans jag tände en Gurkha master selcet "el duke".
ganska kul storlek på den, 60 ring och 4,75 lång. en kort, fet torpedo som var klart godkänd. gillade den bättre än deras grande reserva som jag hade klart högre förväntningar på.
testar du något mildt som det har antyds här så kanske du faller med?
det har ju kommit några bra rekomendationer på cigarrer att starta med.
lepatrik skrev:
Hehe jag har inte druckit Cuba Libre till cigarr, det lät lite sliskigt. Däremot är ett glas Mount Gay Rum en favorit nu under sommaren, efter middagen är det inte mycket som slår en 18-årig calva eller en riktigt bra cognac. En och annan whisky slinker ner ibland också vid läge
Det är förvånande gott faktiskt, det är som du säger lite sliskigt men kontrasterna är fina mot varandra. jag har testa en hel del whiskey men tycker den körs över av cigarren och uppskattar något som bryter den. har vid ett flertalet tillfällen provat lite olika portvin till en garre och det funkar bra det med.
lepatrik skrev:
Rent generellt har fuktmätare mycket stora problem och det är svårt att få tag på bra mätare
Vad är det för skåp du köpt?
http://www.cgarsltd.co.uk/coiba-humidor ... -2808.html
köpte det av en nyvunnen vän som äger
www.cigarrshopen.se. han byter lokaler just nu och fick den över så han var sjyst och skickade med en elektronisk fuktare i priset.
den gör sitt jobb ypperligt och jag ser inte att jag skulle behöva en större kabinett men det sa jag å andra sidan om min vinkyl som redan är full.
lepatrik skrev:
Jag vet att CAO hade något jippie med en medioker överprissatt cigarr med lysande neoner och inbyggd fuktighetsmätare - låter som någon lurat på dig denna
du har helt rätt. det stora jippot gjorde mig nyfiken så jag köpte 1 garre för att prova och blev possitivt överaskad och köpte en låda.
rent generellt så kan du få en hel del bättre för samma eller mindre pengar men jag ville åt lådan eftersom det är en resehumidor på köpet så att säga.
den vita plastiga saken som går på batterier och är stor som ett handbagaet på flyget med en mätare som har mera fel än smhi och lyser blått likt en 18 årings neon trimmade honda civic.
tror jag köper en resehumdor löst istället för att ta med mig denna på en resa.
tur att cigarrerna håller en hög klass till skillnad från lådan.