This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
CH skrev:I lördags samlades ett gott gäng och hade motsvarigheten till "vininferno" fast med cigarrer. Med andra ord så plockade alla med sig en välfylld resehumidor och sedan var det bara att välja och vraka bland allt som fanns.
Jag provade 1 Gurkha Warlord, 1 Carlos Torano Decadencia, 1 Joya de NIcoragua Celebration & 1 JdN innan jag kastade in handduken och gick hem.
Man kan lugnt påstå att jag kände cigarr smak i munnen dagen efter.
R.P skrev:Röt ett par R&J Chuchills i helgen...det var länge sen det röktes cigarr känns det som.
CH skrev:Verkligen, det känns som det var evigheter sedan jag rökte sist. Jag har oftast med mig dem men hittar sällan tillfälle att puffa.
CH skrev:Jag saknar rökrum hemma och det är lite kallt att sitta ute. Med sådana villkor blir det tyvärr väldigt sällan.
R.P skrev:Jag öppnar balkongdörren litegrann och röker inne, tjejen gillar cigarrök så det går bra. Man oftast så röker jag cigarr på cocktailbar eller hotellbar, det får man fortfarande härnere. ;D
CH skrev:Det har hänt att jag nattetid när man kommit hem från krogen satt mig i ett fönster och puffat. Det funkar men faktum kvarstår, det är för kallt ute. Det luktar lite inne då men med lite korsdrag så råder man bot på det ganska lätt.
Du som håller till lite mera åt söder har ju inte riktigt samma problem. Speciellt inte eftersom det finns ställen där man fortfarande får röka på.
R.P skrev:Nu ska jag tända på en Trinidad coloniales, göra en kaffe och hälla upp en god avec.
CH skrev:Ditt j**vla as!!!!
CH skrev:Jag saknar rökrum hemma och det är lite kallt att sitta ute. Med sådana villkor blir det tyvärr väldigt sällan.
CH skrev:Motvilligt tvingas jag erkänna att v_skogh kommit med en bra ide.
Jag har en tom lokal i anslutning tilll min lägenhet med separat ingång som inte använts på över 20år. Lite letande i hyreskontrakten visade att jag tydligen hyr den med ???
Jag ska göra ett försök att övertala fastighetsägaren att låta mig göra om det till ett rökrum och det borde inte vara några problem att få klartecken från honom. Han har väldigt tillmötesgående på alla andra tokiga ideer jag har haft.
Mera info kommer om hur det går med rummet och blir det av så ska jag försöka dokumentera jobbet i en separat tråd.