buteljen
Medlem
Det kan jag garantera dig att det ärInte riktigt samma typ av konsumtionsbeteende när det gäller hästutgifter kanske? Byt ut hästar mot skor eller väskor![]()
Last edited:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det kan jag garantera dig att det ärInte riktigt samma typ av konsumtionsbeteende när det gäller hästutgifter kanske? Byt ut hästar mot skor eller väskor![]()
Eller mer generellt än så - byt ut "MIN nördkonsumption" mot "DIN nördkonsumption alternativt BRIST på densamma".Inte riktigt samma typ av konsumtionsbeteende när det gäller hästutgifter kanske? Byt ut hästar mot skor eller väskor![]()
Japp, vi jobbar alla i FEM-branchen.När jag läser igenom tråden slår det mig att flera av forumets medlemmar är duktiga på triangulering. Imponerande.
Jag utgår från att det är psykologi och inte avståndsmätning som avsesNär jag läser igenom tråden slår det mig att flera av forumets medlemmar är duktiga på triangulering. Imponerande.
Inte jag, jag har lämnat den.Japp, vi jobbar alla i FEM-branchen.
Exakt!Gå upp i brygga har jag alltid associerat till brottares försvar när de är i underläge.
Hur det kan vara sexistiskt förstår inte jag.
Min ärliga uppfattning är att genom att betrakta denna fråga i ett annat perspektiv,
och försöka göra det sakligt och objektivt och genom att överväga varje giltig åsikt,
utan att förkasta andras synpunkter, som naturligtvis inte syftar till att utmana någon,
som tycker annorlunda, har jag helt glömt vad jag ville säga.
Min poäng var att du istället för "bli lite trött", - som nörd på ett nördforum snarare kanske känna igen dig typ "jaa... vågade själv inte ens nämna vad en Initial kostade för gubben när jag kom hem med 3 Substance". Men du kanske också är lyckligt lottad och som jag inte har den problematiken med din partner hemma så kanske svårare att känna igen sig"What about ....."
Jag är ju själv hästägare och medlem på ett antal hästforum. Visst förekommer det du skriver men inte alls i samma omfattning. Och jag reagerar likadant då faktiskt ... blir lite trött (inte stött)
Men varför används uttrycket "gå upp i brygga" i princip enbart här när ett vin är fantastiskt, underbart, orgasmiskt bra ... om det är så att ni menar "en försvarsställning mot ett hotande nederlag genom fall" i brottningExakt!Det går inte skriva en mening idag som inte nån kan hitta något som hen uppfattar som sexistiskt eller kränkande, helt otroligt.
Om "gå upp i brygga" är sexistiskt så ger jag upp totalt...![]()
Fast jag läser det som "jag kapitulerar, tänker inte ens försöka kritisera det här vinet. Så. Jävla. Bra. Punkt."Men varför används uttrycket "gå upp i brygga" i princip enbart här när ett vin är fantastiskt, underbart, orgasmiskt bra ... om det är så att ni menar "en försvarsställning mot ett hotande nederlag genom fall" i brottning![]()
?
Ok, jag kan inte så mycket om brottning. Trodde inte brygga var att ge upp och kapitulera.Fast jag läser det som "jag kapitulerar, tänker inte ens försöka kritisera det här vinet. Så. Jävla. Bra. Punkt."
Ok, jag kan inte så mycket om brottning. Trodde inte brygga var att ge upp och kapitulera.
Men jag har inte reagerat på det uttrycket faktiskt när det använts här.
Aha, då har vi ytterligare en tolkning av begreppet. Håller absolut med om det du skriverDet är en skillnad att själv gå upp i brygga, det kan innefatta allt från brottning eller yoga för den delen (googla gå upp i brygga så blir det uppenbart) till andra saker. I talesättet "jag gick upp i brygga" så var det "historiskt" sett att göra något svårt, utmanade , kanske till och med omöjligt. Aldrig (tror jag) använt det i vinsammanhang men en möjlig fras skulle kunna vara "nästan som att gå upp i brygga för att få tag i det vinet". Att få någon göra det, det är en annan sak.
Så sammanhanget är som alltid mycket viktigare än de enskilda orden. Inte så lätt i dagens samhälle när mängden information oftast gör att intaget blir snuttifierat.
Aha, då har vi ytterligare en tolkning av begreppet. Håller absolut med om det du skriver![]()
Aha, då har vi ytterligare en tolkning av begreppet. Håller absolut med om det du skriver![]()
Googla ”upp i brygga” och se vilka träffar som kommer överst.Å ena sidan skriver Svensk Ordbok så här:
Visa bifogad bild 22568
Å andra sidan definieras språket av hur det används. Vi verkar genomgående vara överens om att "gå upp i brygga" betyder att man tycker att någonting är väldigt bra. För mig är uttrycket oproblematiskt.
Ja det är förjävligt, känner mig kränktGoogla ”upp i brygga” och se vilka träffar som kommer överst.
Du googlade "gå upp i brygga", jag skrev "upp i brygga".