Har inte sagt att man inte får blanda in kärlek och sex. Man får hitta nån balans antar jag där man inte väcker uppenbar anstöt.
Jag har rätt att skriva vad jag vill, det är lagstadgat och det får du lära dig att förhålla dig till på ett moget sätt.
+. +. +. +. +
Den som väljer att leva lättkränkt har gjort ett val. Den som väljer att tassa på tå för att inte stöta sig med någon av världens över 2000 religioner, 1000-tals folkgrupper, politiska partier, politiska åsiktsgrupperingar, historietolkningar och rådande åsiktskorridorer/filterbubblor, mfl har en mycket svårnavigerad, för att inte säga omöjlig uppgift, då det kommer till utbyte av tankar och idéer på en öppen plattform.
Mitt eget och många andras val är åsiktsfrihet och att delge egna tankar, idéer och erfarenheter. Att testa argument, att sprida och ta till sig fakta, andras idéer osv ger mig avsevärt mer matnyttigt än det ger mig obehag.
Mellanmjölksivrare strävar efter en likformig värld där alla tycker lika, eller iaf uttrycker olika former av samsyn. Lättkränkta föredrar att byta ut verklighetens mångfasetterade tankebanor, erfarenheter och fantastiska möjligheter till tillväxt i utbyte mot lättsvald bananmos.
*Pft* säger jag och envisas med att anse UPP I BRYGGA möjligtvis vara sexuellt, men inte sexistiskt. För mig är vin väldigt ofta sensuellt. Det tycker jag är vackert.
Jag upplever dessutom SB som en svensk manifestation av allt Nordkorea står för vad gäller självglorifierande maktfullkomlighet utan mätbar folkhälsonytta.
Livet utanför boxar eller filterbubblor är ofantligt komplext. Livet innanför är avsevärt enklare.