Med risk att låta urbota korkad men jag fattar inte vad du syftar på.Chablis som kvalitetskontroll på Systemets nya fantastiska app:
Visa bifogad bild 4265
Betyg: faceplant.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Med risk att låta urbota korkad men jag fattar inte vad du syftar på.Chablis som kvalitetskontroll på Systemets nya fantastiska app:
Visa bifogad bild 4265
Betyg: faceplant.
Möjligen att Va... och M... inte säger så mycket. Men jag fattar inte heller riktigt vad han menarMed risk att låta urbota korkad men jag fattar inte vad du syftar på.
Med risk att låta urbota korkad men jag fattar inte vad du syftar på.
Har helt missat detta inlägg...Sen fanns ju redan vinkartboken på den gamla sidan, och med möjligheten att klicka sig dit från alla samtliga viner.
Tyvärr hade jag fel om detta. Det var tydligen det osynliga webbsaldot jag beställde ifrån. Man får fortsätta försöka övertyga personalen, som för övrigt (visserligen naturligt) vill att man gör det när det passar dem pga låg arbetsbelastning och inte på fredag kväll.Man verkar kunna beställa från en butik till en annan över hemsidan. Det är i sådana fall en stor förbättring jämfört med att försöka övertyga personal att göra det manuellt.
Är det inte avsaknad av växtplats som vår gode japan syftar på? Man får tillämpa lite av uteslutningsmetoden för att kunna göra en kvalificerad gissning.Möjligen att Va... och M... inte säger så mycket. Men jag fattar inte heller riktigt vad han menar
Vad jag menade var det som ni var inne på, men inte beskrev närmare. För det ser ju så självklart ut i min ände.Du sa det vi alla tänkte och inte vågade fråga!
Måste hålla med. Detta och (varför inte) ett gäng proffs: Parker points mfl. Till en ringa kostnad så skulle vi få ett komplement till SB:s egna (förlåt) värdelösa smakbeskrivningar SAMT ngt att gå på vad gäller Beställningssortimentet.Är det inte avsaknad av växtplats som vår gode japan syftar på? Man får tillämpa lite av uteslutningsmetoden för att kunna göra en kvalificerad gissning.
Sen kan ju jag tycka att den är helt värdelös ändå, inga som helst smakindikationer (nej, jag menar inte klockorna utan riktiga smakindikationer), ingen alkoholhalt, osv. Förutom då att ursprunget saknas.
Lika lite som du kan filtrera på årgång Enda sättet är att fritextsöka på "Pernod Ricard" men då brukar det dyka upp lite annat i resultatet också...Kan jag filtrera min sökning så att jag bara får träff om vinet är gjort av den producent som jag söker efter?
Exempel; Jag vill veta hur många viner som finns i SBs sortiment som är av producenten "Pernod Ricard".
Lika lite som du kan filtrera på årgång Enda sättet är att fritextsöka på "Pernod Ricard" men då brukar det dyka upp lite annat i resultatet också...
Nu har jag visserligen semester, men om behovet uppstår kan vi fixa det i min butik eller om du tar det i din närmaste! Det finns producentsök i det interna söksystemet.Kan jag filtrera min sökning så att jag bara får träff om vinet är gjort av den producent som jag söker efter?
Exempel; Jag vill veta hur många viner som finns i SBs sortiment som är av producenten "Pernod Ricard".
Fält | Exempelvärde |
---|---|
nr | 263901 |
Artikelid | 1935 |
Varnummer | 2639 |
Namn | Trimbach |
Namn2 | Riesling |
Prisinklmoms | 127.00 |
Volymiml | 750.00 |
PrisPerLiter | 169.33 |
Saljstart | 1990-08-01 |
Slutlev | null |
Varugrupp | Vitt vin |
Forpackning | Flaska |
Forslutning | Naturkork |
Ursprung | Alsace |
Ursprunglandnamn | Frankrike |
Producent | Trimback |
Leverantor | Ward Wines AB |
Argang | 2012 |
Provadargang | null |
Alkoholhalt | 13.00% |
Sortiment | FS |
Ekologisk | 0 |
Koscher | 0 |
RavarorBeskrivning | Riesling |
Nu har jag visserligen semester, men om behovet uppstår kan vi fixa det i min butik eller om du tar det i din närmaste! Det finns producentsök i det interna söksystemet.
Jag har ställt just den frågan många gånger, men jag har aldrig fått något bra svar.Nejdå det är ingen fara, jag är lite fundersam över varför denna funktion inte finns för allmänheten bara. Men bra info! Tack.
Kan jag filtrera min sökning så att jag bara får träff om vinet är gjort av den producent som jag söker efter?
Exempel; Jag vill veta hur många viner som finns i SBs sortiment som är av producenten "Pernod Ricard"