Hej!
Jag kan ju bara svara för mig själv och mitt bloggande.
Jag hade varit med här Fine Wines ett par år (om jag minns rätt) innan jag började blogga. Det hela startade med att jag ville ha lite noteringar om de viner jag druckit. Jag skrev egentligen för mig själv och mina närmaste. Mitt excelark räckte inte till. Det har sedan visat sig att några andra där ute på internet haft intresse att läsa vad jag skrivit och det har tilltalat min fåfänga.
Mina betyg (1-5) är hur jag upplever vinet idag. Jag skriver nästan enbart om sådant jag på något sätt gillar eller uppskattar.
Jag orkar bara inte lägga energi på sådana drycker jag av olika skäl inte uppskattar.
Jag försöker ta reda på lite fakta om producenten, vinifieringen etc. Jag är en amatör och det blir fel emellanåt. Jag har inga ambitioner att vara konsumentupplysare eller liknande.
Mina åsikter är mina och dom står jag för. Jag är kanske den bloggaren som flitigast skriver om viner från Valpolicella. Jag är en amaronenörd på amatörbasis. Kommentarer på det här forumet indikerar att några amaronefans huserar väl inte här. Tur är väl att vi har olika smak. I annat fall vore det här livet vansinnigt trist.
Jag tar emot varuprover. Det blir kanske 5-10 om året. Det framgår alltid av inledningen på mitt inlägg om det är ett varuprov, så kan den som vill sluta läsa redan där. Jag tackar konsekvent nej till starksprit och sådant jag vanligtvis inte dricker.
Mottagandet är villkorat med att jag skriver endast om varuprovet om jag tycker vinet är OK. Ett par gånger om året meddelas importören att det inte blir någon bloggpost.
Tilläggas skall att jag är 66 år och provat viner sedan mitten på 1970-talet, men på den tiden var det viner som knappast kan tituleras "Fine Wines".
Jan-Christer Jansson
http://jcvintankar.blogspot.se/2015_08_01_archive.html