¿Hola, que tal?
Nu har det alltså slutligen hänt, det där som man ALDRIG
över sin döda kropp någonsin skulle utsätta sig för...
Det där som man i backpackekretsar pratade om som ett öde värre än att ätas levande av köttätande dvärgtapirer...
Det där som man hellre skulle ta livet av sig och reinkarneras till en toalettborste än att utsättas sig för...
Det där som man...
-Sen fick man barn.
-Borta är resor Resor till Bhutan, Tibet och Burma och borta är resor till bergsbyar i norra Laos utan returbiljett...
Säg istället hej till min nya lilla vän...
Ja precis, nu för första gånget i livet bär det av på tvättäkta charter till Mallis med Ving, svenskt kaffe på hotellet, Lollo & Bernie och hela kalajset!
Den sista spillran av en backpackerebell i mig lyckade dock i sin sista suck se till att det inte blev fullständig "all inclusive" utan vi kommer äventyrligt nog behöva söka vår egen föda utanför hotellets trygga buffé...
Så utan vidare mankemang ska jag avsluta den här prologen och komma till saken;
Vi skall bo på en för mig helt okänd plats som heter Cala Bona utanför Cala Millor och då 98% av sveriges befolkning redan varit på Mallis minst sju gånger tänker jag att det är dags att även forumet har en riktigt bra tråd för denna populära semsterö!
Var ligger Peppes Bodega?
Vad äter man?
Var äter man och framförallt
vad dricker man?
@Elvis och några till började ju med
lite spridda tips i annan tråd som kanske kan flyttas hit om någon tycker det är en bra idé men det vore kul om alla som hade erfarenhet av Mallis ville berika tråden!
Jag är ju generellt urusel på spanska viner så jag hade ju gärna fått tips på drickbara saker som kanske inte är omöjliga att hitta även i en turistfälla av rang..?
@Daniel A skulle ju mycket möjligt ha ett eller annat att säga om saken?
Let it rip! Alla tips mottages tacksamt även om det inte råkar vara precis där vi skall bo!
Tackar så ödmjukast på förhand!
/
Kuvad småbarnspappa