Helen
Medlem
För att ge en uppdatering på situationen där jag försökte handla 2st Gabriel Glass Gold (fick skickat 6st Standart till mig av någon anledning) som levererades av Vino via CDON.se;
Reklamerade paketet med tanke på att det var fel vara dvs jag fick inte det jag betalat för skickat till mig Fredagen den 9 juli och sen dess har jag personligen haft 0 kontakt med säljaren.
Fick aldrig något svar på min reklamation utan fick gå vägen via CDON och deras kundtjänst som påpekade detta för säljaren (Vino) två gånger innan de fick något som helst svar. DVS det är bara CDON's kundtjänst som har haft kontakt med säljaren då de inte försökt kommunicera med mig på något sätt alls.
Den 19 juli fick jag som svar via CDON's kundtjänst svaret;
"Hej,
Vi skickar två nya glas till er så klart. Sändningen går i veckan."
Den 19 juli är då en måndag bara för att ge lite klarhet.
Frågade även CDON's kundtjänst vad jag skulle göra med glasen jag redan mottagit och fick svaret (samma dag, dvs 19juli);
Hej, Dem kan du spara
Ja då kan man kanske vara glad att man får lite extraglas med för besväret? Så man går där och väntar, håller koll på brevlådan och allt det där.
Sedan idag då, den 26 juli får jag detta från CDON i min mail klockan 07:30;
"Hej,
CDON här.
Jag fick detta från säljaren:
Gold glasen finns inte på lager och inte hos tillverkaren i heller. Det är något ni får vänta till slutet av augusti/september innan fabriken är i fas igen.
Önskar ni däremot behålla Standart glasen så får ni dom till ett rabatterad pris. Ni behöver endast betala 500kr för dessa glasen vi skickat till er.
Krediteringen sköter CDON i så fall.
Annars får ni skicka tillbaka glasen till:
Vino Sverige
Spelmansgatan 61
215 79 Malmö"
Detta då med tanke på att varan stod som "i lager" och har stått som "i lager" fram tills idag då jag plötsligt fick det här svaret.
Så ja nu är jag i fasen där jag försöker bestämma vad jag vill göra men kan ju inte säga att hela den här rundturen inte gett en lite besk eftersmak i munnen.
Pinsamt dåligt beteende från en näringsidkare. Jag kan lägga 1 förpackning i kundkorgen på vinos egna hemsida, så antagligen är det fel i lagersaldot eller så vill han helt enkelt inte ordna upp det felskick som har skickats till dig. Som egenföretagare med 2 webshoppar vet jag att det kan bli fel i lagersaldot men då hör man ju av sig till kunden och förklarar på ett fint sätt att önskad vara ej kan skickas, näää VINO har skött detta djävligt illa och jag skulle utav princip inte ens behålla de 6 felskickade varorna . Om nu Gabrielglasen är så bra som många tycks, säga så kommer det snart någon annan mer seriös aktör att erbjuda försäljning utav glasen.
Att inte svara på reklamationer är big no nooooo. Jag skulle kräva att de skickar en returlapp för de 6 felaktiga glasen och häva köpet helt.