Mexikanaren
Medlem
Tredje (och antagligen sista uppdateringen);Uppdatering #2
Måndag den 26 juli klockan 8:56, dvs kort (c:a 1 timme senare) efter att jag fått svaret att om jag fått svaret från säljaren (via CDON) så skrev jag tillbaka och frågade hur retur skulle fungera med tanke på att jag inte ska betala frakt för en retur när de skickat mig helt fel produkt.
Precis som @Helen skrivit här i tråden så är det säljarens ansvar att betala för returer om fel produkt skickats. Så ville mest höra hur de ville det skulle gå till osv.
*radiotystnad*
Inte ett ljud från Vino varken genom CDON's kundtjänst (som de har "kommunicerat" med mig tidigare genom, om man räknar 2 svar genom kundtjänst sedan min beställning den 5 juli för kommunikation) eller direkt till mig då de har mitt tel. nr., email och fysiska adress genom min beställning som jag gjort hos dem.
Edit; för att klargöra för folk som läser detta i framtiden så vill jag förtydliga att det nu är söndag kväll, dvs en full vecka utan någon som helst respons.
Av någon anledning skrev CDON's egna kundtjänst till mig på fredagen lite efter 14 och frågade;
"Hej,
Vill du att jag ska återbetala dig för de söndriga glasen?"
Ingen aning vad han syftar på då jag aldrig sagt att några glas varit sönder utan att jag blev skickad något helt annat än vad jag faktiskt beställde.
Så som svar på detta skrev jag i tl;dr version att jag vill ha fulla beloppet jag betalade för glasen tillbaka (998kr inkl. frakt) och om säljaren vill ha tillbaka sina glas så får denne kontakta mig och ordna med transport vilket är säljarens ansvar enligt konsumentköplagen.
Inte ens när det handlade om retur av varor (som jag hade trott Vino faktiskt skulle vara ganska intresserade av) så har man fått respons.
Jag har aldrig fått någon som helst respons från Vino själva då de är listade som säljare av glasen jag försökte köpa från den 5 juli fram tills idag. Och skulle rek. andra att hålla sig så långt borta från detta företag som möjligt då de inte verkar bry sig alls.
Jag har dock en fråga till forumet;
Säg att jag får fulla beloppet tillbaka som jag betalat för glasen via CDON's kundtjänst, hur länge är det då krav på mig att ha kvar de felaktiga glasen om säljaren (Vino) skulle kontakta mig och be om att få tillbaka glasen?
Det är något jag funderat på men inte kommit fram till något riktigt svar.
Varken jag eller CDON har hört något från säljaren sen när frågorna ställdes (dvs 26 juli 8:56 på morgonen) och fick till slut detta i min inbox: