The Wall
Medlem
Eftersom jag har haft lång erfarenhet av Zalto och vet att dom även drivit eventuella domstolspocceser mot bland annat Sophienwald, så börjar jag undra om det är ett medvetet val från Zalto med Spiegelau. It's all about money och att Zalto nu finns på Cervera och är på REA, något som Zalto förbjudit sina leverantörer tidigare att gå under rekommenderat försäljningspris och även satte stopp för mig när det gäller försäljning till Norge för att jag inte skulle konkurrera med den norska importören gör att jag känner att något är på G. Jag är glad att jag lämnade Zalto även om det är bra och trevliga glas.
Zalto Bourgogne på rea hos Cervera kostar märkligt nog lite mindre än när du sålde dem för några år sedan (obs, jag anser inte att du tog oskäligt betalt, utan att det är Zalto/Cervera som är märkliga). Men jag undrar om Zalto har ett "lägsta pris till kund" som återförsäljaren inte får understiga. Cervera kan i teorin räkna baklänges utifrån det priset och sedan hävda att ordinarie pris är 440 kr/glas men nu är det rea så glaset kostar bara 330 kr. "Normalpriset" verkar ligga runt 390 - 420 kr just nu i Sverige, men i exempelvis Tyskland verkar det gå att hitta sex-pack för 220 euro (cirka 370 kr/glas).