Jos
Medlem
Är det dessa du menar? https://www.bosch-home.se/produktli...Z5300#/Tabs=section-awards/Togglebox=manuals/Pumpen i vår diskmaskin från Cylinda sade upp sig strax innan semestern så det blev en kort men intensiv jakt på ny maskin. Vi fastnade för en Bosch som föreföll ha alla rätt; samtliga tallrikshållare i undre korgen går att fälla, bestickslåda överst i maskinen samt låg ljudvolym. ”Jippie! Nu kan vi köpa fler glashållare, tex de som blir helt platta!” tänkte jag och klickade raskt hem 4 st utan att vara helt påläst. De visade sig vara betydligt större än våra befintliga fyrklöverhållare så vi kommer bara att få in två platta hållare, dvs cirka 12 glas att jämföra med 16 glas för de mer förvaringsutrymmeskrävande fyrklöverhållarna. Men, det stora trixet visade sig vara att pyssla fast glasen i de platta hållarna, dels få till rätt vinkel men ffa att sätta fast glasen; att klämma fast ett glas med stjälken lockar, men det känns som att risken för att stjälken kan knäckas är större än att stjälken inte knäcks.
@buteljen hade utmärkta bilder i det här inlägget, men jag är nyfiken på hur du upplever ”fastsättningsmomentet”. Kanske en vanesak, men jag känner mig ändå lite tveksam.
Någon annan som har erfarenhet av samtidigt användande av fyrklöver och plattmodell?
Jag har kört dom i ett antal år men är lite less på all plats de tar
Men de är bra, har peppar, peppar aldrig haft sönder ett glas under alla år med dem