Sigdarve
Medlem
Fick mail från Cervera i tisdags att
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
5 dagar senare? Förmodligen.Fick mail från Cervera i tisdags att
Zalto Denk'Art Vitvinsglas 2-pack 40 cl nu finns i lager. https://www.cervera.se/produkt/zalto-denkart-vinglas-white-wine-40cl-2-pack Tog de slut direkt, för jag lyckades inte köpa dem?
Det har jag svårt att tänka mig, på sin höjd 329 kr st eller liknande så det ser ut som att Cervera försöker köra en ful-rea. Å andra sidan brukar man ju alltid kunna hitta Riedel-glas till vettigt pris någonstans så Cerveras "ordinarie" pris känns irrelevant.Har dom här verkligen kostat 425 spänn styck? https://www.cervera.se/produkt/veritas-champagne-2-pack
Hittade ett inlägg från 2019 "Precis beställt 4 st. Riedel Veritas för 799 spänn"Har dom här verkligen kostat 425 spänn styck? https://www.cervera.se/produkt/veritas-champagne-2-pack
Har dom här verkligen kostat 425 spänn styck? https://www.cervera.se/produkt/veritas-champagne-2-pack
Sundqvist har alltid haft sjuka ordinariepriser på Riedel. Det de tar 849 kr för, tar Riedel själva 55€ för. Lägg till att Riedel har e-shop och gratis frakt över 150€. De har också ett köp 6, få 8 (för 165€). Så här har Sundqvist gjort länge med Riedel och vissa saker kostar alltid dubbelt jämfört med Riedel själva (t.ex. karaffer). Jag tycker det är synd att de drar på så mycket men antar att de passar på för att de kan.Champagne, 2-pack
Riedels champagneglas skiljer sig från övriga druvspecifika glas, eftersom champagne enligt tradition görs av mer än en druva. Glaset framhäver en specifik dryck och inte en specifik druva. Kupan är spetsig nertill, vilket gör att det bildas en ström av bubblor inuti glaset som nästan liknar en...www.sundqvist.se
Priset är nog taget från Sundqvist som är importör av Riedel. Tror att dom har höjt från 699kr/2p rätt nyligen.
Tror det först och främst har att göra med att man som importör måste vara prisledande för att inte stöta sig med sina återförsäljare. Dock sätter man standarden för vad som är ordinariepriset. Intressant med deras 8p är att det står att det kostar 2097 kr, men lägger du det i varukorgen så blir priset 1259 kr fraktfritt vilket ger ett helt OK pris per glas.Sundqvist har alltid haft sjuka ordinariepriser på Riedel. Det de tar 849 kr för, tar Riedel själva 55€ för. Lägg till att Riedel har e-shop och gratis frakt över 150€. De har också ett köp 6, få 8 (för 165€). Så här har Sundqvist gjort länge med Riedel och vissa saker kostar alltid dubbelt jämfört med Riedel själva (t.ex. karaffer). Jag tycker det är synd att de drar på så mycket men antar att de passar på för att de kan.
Hittade en rabattkod ”SQNEXTTIME15” som ger 15% rabatt. Då kommer man ner i 134 kr per glas om man köper 8-p.Tror det först och främst har att göra med att man som importör måste vara prisledande för att inte stöta sig med sina återförsäljare. Dock sätter man standarden för vad som är ordinariepriset. Intressant med deras 8p är att det står att det kostar 2097 kr, men lägger du det i varukorgen så blir priset 1259 kr fraktfritt vilket ger ett helt OK pris per glas.
Hittade en rabattkod ”SQNEXTTIME15” som ger 15% rabatt. Då kommer man ner i 134 kr per glas om man köper 8-p.
Zaltokopian?Nu är Zalto Universal är svåra att lägga vantarna på, vilka universalglas rekommenderas för en som nästan bara dricker rött? (Eller mest bubbel, men till det har jag Veritas och Jamesse).
Pluspoäng för diskmaskinsvänliga.
Dock skulle jag nog gå på Bx-versionen.Zaltokopian?
Definition Vinglas Universal 55cl, 6-pack | Glas / Ciderglas
www.artglassvista.se
Zalto Universal finns annars att införskaffa här;Nu är Zalto Universal är svåra att lägga vantarna på, vilka universalglas rekommenderas för en som nästan bara dricker rött? (Eller mest bubbel, men till det har jag Veritas och Jamesse).
Pluspoäng för diskmaskinsvänliga.
Tack för tips, Zaltokopian ser ut att passa fint!Zaltokopian?
Definition Vinglas Universal 55cl, 6-pack | Glas / Ciderglas
www.artglassvista.se
Tidigare varierade det något gram mellan glasen, men den senaste sändningen som landade häromdagen känns lite….tjockare? Ska väga glasen och kontrollera. Återkommer.Ni som har många Gabriel Gold, hur är jämnheten mellan glasen ? Tänker på vikt och känsla i handen…
Vart har du köpt dessa måste jag fråga? Med tanke på mitt tidigare missöde angående Gabriel Gold..Tidigare varierade det något gram mellan glasen, men den senaste sändningen som landade häromdagen känns lite….tjockare? Ska väga glasen och kontrollera. Återkommer.