Mexikanaren
Medlem
KierdorfWein har! Därifrån jag köpt minaNyfiken var du hittade Conternoglasen? Har själv två
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
KierdorfWein har! Därifrån jag köpt minaNyfiken var du hittade Conternoglasen? Har själv två
Efter ett ögonblicks letande har jag fått uppfattningen att de främst går att köpa på plats i Tokyo, eller från den japanska hemsidan. Företaget verkar inte anstränga sig med att hjälpa utländska kunder med moms osv, så det kan mycket väl vara så att mycket få i Sverige har provat glasen. Men det är min gissning.Det har varit noll svar på min fråga om Kimura glas? Är det så illa att ingen vet någonting om dessa glas, eller är det bara för att nonchalera mig personligen?
Verkar finnas i Grekland hos Starshaker; https://www.starshaker.com/brand/kimura-glass/Det har varit noll svar på min fråga om Kimura glas? Är det så illa att ingen vet någonting om dessa glas, eller är det bara för att nonchalera mig personligen?
Håller med, det räcker med ett dussin olika sorts glasGlasen är inte så himla viktiga för mig och man behöver inte ha dussintals olika glas för alla möjliga viner som finns.
Absolut, helt korrekt, The Wall!Håller med, det räcker med ett dussin olika sorts glas
Här finns en länk och flera hittar du lätt genom att skriva till exempel de här söktorden: wine enthusiast glasses for martiniHej alla glasfetischister! Jag är på jakt efter några Nick & Nora glas för cocktails som dry martini etc. Har sneglat på Riedels Nick & Nora men tänkte att det säkert finns andra roliga alternativ.
För referens är vinglas vi uppskattar här hemma Gabriel Glas Gold och Zweisel Symphony Conterno. Lätta, tunna munblåsta glas är trevligt och förhöjer upplevelsen.
Vi köpte Orrefors More Martiniglas för det fall vi skulle dricka Dry Martini, men framförallt för att kunna servera efterrätter (tex glass) ur glasen. Som drinkglas skulle vi förmodligen föredra något lite tunnare och lättare, men vår konsumtion av drinkar är tyvärr försumbar så vi har inte lagt något fokus på det glasområdet ännu.Hej alla glasfetischister! Jag är på jakt efter några Nick & Nora glas för cocktails som dry martini etc. Har sneglat på Riedels Nick & Nora men tänkte att det säkert finns andra roliga alternativ.
För referens är vinglas vi uppskattar här hemma Gabriel Glas Gold och Zweisel Symphony Conterno. Lätta, tunna munblåsta glas är trevligt och förhöjer upplevelsen.
verkar som han fått deigna helt egen form. plus att dem även kommer ut på marknaden så att han kan käna ännu mer pengar (vad han nu ska ha de till)Frantzén verkar ha skippat Zalto till förmån för ny serie från Orrefors. Enligt Cervera kommer serien i två versioner; nu lanseras en maskintillverkad version och i början av 2025 kommer en munblåst version. Någon som känner till varför Frantzén skippat Zalto?
Ganska uppenbart; för att han fick gå ner i verkstan och blåsa Champagneglaset helt själv!Frantzén verkar ha skippat Zalto till förmån för ny serie från Orrefors. Enligt Cervera kommer serien i två versioner; nu lanseras en maskintillverkad version och i början av 2025 kommer en munblåst version. Någon som känner till varför Frantzén skippat Zalto?
Blir intressant att se och känna vad munblåsta glaset väger.Var inne och kände på de i butik.. första som slog mig var tyngden, 390g väger rödvinsglaset!
Drack ur de som de har på Franzén häromveckan, vet dock inte om de är munblåsta eller ej (men utgår från att de är det). Kändes inte lika nätta som dito Zalto.Blir intressant att se och känna vad munblåsta glaset väger.
Ganska uppenbart; för att han fick gå ner i verkstan och blåsa Champagneglaset helt själv!
Visa bifogad bild 32775