Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinglas

Thirsty

Smygnykterist
Stor VARNING!
Av en slump hamnade jag på den här webbplatsen för några dagar sedan. När något låter för bra för att vara sant så är det inte sant.
Väldigt väl kopierad från originalet men naturligtvis hittar man underligheter när man tittar på villkor och liknande.
Klassiker (motsvarande för kläder, klockor etc), allt är nedsatt överdriver mycket, samma rabatt på allt, klocka som tickar ned och inga kontaktuppgifter. Avstå. 🤷‍♂️

m3lk3r

Medlem
På Bar La Lune i gbg brukar man få samma vitvinglas till typ allt. Känns helt fel men ändå så rätt. Jag har blivit inspirerad och vill hitta ett helt ok vinglas för det mesta. Kanske något mindre man kan knö in 12 stycken av i diskmaskinen samma kväll de användes utan att bry sig om att det går sönder. Tror det är Riedel Ouverture de har på La Lune men är osäker på hur tåliga de är: https://www.cervera.se/produkt/riedel-ouverture-white-wine-2-pack

The Wall

Medlem

hooods

Medlem
Jag kör Grassl Versatile som alltiallo glas. Fungerar kanon. Älskar den väl tilltagna foten som gör att glaset står väldigt stadigt. Kanske inget man staplar i diskmaskinen dock.
Screenshot_20241215-191939.png

The Wall

Medlem
Jag kör Grassl Versatile som alltiallo glas. Fungerar kanon. Älskar den väl tilltagna foten som gör att glaset står väldigt stadigt. Kanske inget man staplar i diskmaskinen dock.
Visa bifogad bild 33386
Grassl är trevliga, men det enda som, bokstavligen, skaver lite är att kanten på kupan är såpass tunn att det känns som att hålla ett 120-grams A4-papper mot läpparna.

Toppen