This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Givet! Boka med bittra Gubben så kommer jag direktCaviste skrev:Kan inte just den fredagen! "Nåja, vad är väl en bal på slottet..."
Men detta kan man väl göra ofta? Jos kanske känner till en annan vinkällare i stan som alltid är öppen för skoj
Det är lugnt, vi löser sådana små detaljer.Skumpagne skrev:Ajdå blir vi en för mycket om ja är med?
Skumpagne skrev:Sorry jag som amatör samlare har inte kommit till magnum riktigt ännu har vart inne på helflaskor o försökt prova lite mer istället. :-[
shorepower skrev:Lite "regler" eller idéer kring infernot
- Alla tar med sig efter förmåga och källare
- Vi kör blint
- Magnum är bra men vi får se hur många vi blir, just nu 9, finns inga magnum så är det väl ok
- Intressant och kul gäller, odlare, udda rödviner , prestige, ni väljer
- BiB och av BGK haussade prisvärda viner innebär kollektiv bestraffning
Någon som vill komplettera "regelverket" ?
shorepower skrev:Lite "regler" eller idéer kring infernot
- Alla tar med sig efter förmåga och källare
- Vi kör blint
- Magnum är bra men vi får se hur många vi blir, just nu 9, finns inga magnum så är det väl ok
- Intressant och kul gäller, odlare, udda rödviner , prestige, ni väljer
- BiB och av BGK haussade prisvärda viner innebär kollektiv bestraffning
Någon som vill komplettera "regelverket" ?
borde kanske inte lägga mig i, men kör för f-n....Bubblaren skrev:
Tror det kan vara lite kinkigt att ta med egen mat till ett ställe där de säljer mat men om du smyger med det så kanske....Bubblaren skrev:Om vi ska medbringa 1,5 liter bubblor tror jag att jag tar den mängden samlade i samma butelj 8)
Hur kan vi göra med tilltugg, vet det är fånigt att äta, men jag vill det ändå. Kan vi ta med själva?
Jos skrev:Tror det kan vara lite kinkigt att ta med egen mat till ett ställe där de säljer mat men om du smyger med det så kanske....