Elvis
Medlem
SV: Vinordic Wine Challenge
Jag missförstod nog ditt första inlägg.
Tillverkningskostnaden är givetvis viktig för företags lönsamhet. Det enda jag egentligen invänder mot är resonemanget att viner över en viss brytpunkt prissätts av utbud och efterfrågan, medan viner under brytpunkten prissätts på något annat sätt. Jag menar bara att alla viner på marknader där prissättningen är fri prissätts av utbud och efterfrågan.
Ulf S skrev:Det är bara branded goods och patenterade varor som tillåter marknadsprissättning idag
Ulf S skrev:Vem har sagt att marknadsprissättning inte är tillåtet?
Jag missförstod nog ditt första inlägg.
Ulf S skrev:Vi kan väl vända på resonemanget. Om nu inte tillverkningskostnaden är viktig, varför finns det då inga viner under 100 SEK som är lagrade på ny fransk ek? Många viner skulle tveklöst bli bättre av det.
Tillverkningskostnaden är givetvis viktig för företags lönsamhet. Det enda jag egentligen invänder mot är resonemanget att viner över en viss brytpunkt prissätts av utbud och efterfrågan, medan viner under brytpunkten prissätts på något annat sätt. Jag menar bara att alla viner på marknader där prissättningen är fri prissätts av utbud och efterfrågan.