This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug skrev:Jag tror att vi fortfarande är i Portugal, i det där sandiga helvetet som jag aldrig kommer ihåg vad det heter... Colares?
El burro grande skrev:Ok, nästa quizz på lite samma tema.
Jag vill ha namn på två röda druvsorter, vitis vinifiera, som förutom att skalet är mörkt, även har färgat fruktkött. En av druvsorterna existerar idag endast på södra halvklotet.
Det finns förmodligen ett mindre antal sorter totalt skulle jag tro, men bara en som uppfyller ovanstående kriterium avseende södra halvklotet
Gustibus skrev:Pontak? Sydafrika?
El burro grande skrev:Korrekt.
chambertin skrev:Que ?, Sydafrika är väl ingen druvsort.
Gustibus skrev:OK. Här kommer nästa:
Vilket europeiskt vindistrikt var phylloxerafritt fram till slutet av 1980-talet?
Pomerol skrev:Någonstans i Spanien. Inte Rioja, Priorat eller Navarra... Något betydligt mindre omtalat. Valencia? Bierso?
Gustibus skrev:Bulls eye!!!
Specifik producent och ett av deras viner.Gustibus skrev:Pratar du ett vin från en specifik producent eller en vintyp?
Är vi i Loire?