This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag fick inte alla delar att matcha, men skönt att svaret kom fort så man slipper tänka sig fördärvad
Rayas Chateauneuf-du-Pape Reserve?Ny fråga, jag söker ett vin.
- Det tillverkas enbart på en sorts druva, appellationens regler tillåter dock ett antal druvsorter.
- Vinet anses som områdets kanske allra bästa, det är definitivt ett av de som är svårast att få tag på.
- Man är alltid en av de som skördar allra sist i området.
- Vines färg är väldigt karaktäristisk.
Den ledtråd jag är mest nöjd med:
- Vinmakarens förnamn kan föra tankarna till fransk mjukporr.
Oj... Snyggt!Rayas?
Nja, var där utanför i somrasOj... Snyggt!
Jag trodde det skulle vara svårt
Aha, jag har också varit där men det är ett tag sen.Nja, var där utanför i somras
De kommer sluta med Le Cigare Volante i sin nuvarande form. Tar bort Mourvedre och fyller på med Cinsault. Återstå att se (smaka) resultatet.Bonny Doon Vineyard Le Cigare Volant, Central Coast, USA.
Visserligen står det Est. 1983 på etiketten, men första årgången kan ju vara 1984...
Drar till med Syracuse.Det går segare än Heinz ketchup på väg ur en glasflaska. Nästa ledtråd.
Jag söker inte en ö men däremot utspelar sig det som den första ledtråden nämner på just en sådan.
Syracuse (New York?) är det inte.Drar till med Syracuse.
Sicilien.Syracuse (New York?) är det inte.
Aha, men tyvärr, ändå inte rätt.Sicilien.
Fel birollsinnehavare, rätt land. Du är inte helt fel ute vad det gäller ön.Är birollsinnehavaren Sal Mineo? I så fall född 1939 vilket ju för tankarna till bourgogne. Men nässlor och normandisk närhet?
Men det finns ju en stad på Jersey i engelska kanalen som heter St. Aubin sä där har vi normandisk närhet kanske. Drar till med St. aubin, bourgogne.