This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tja jag vet ju att Pinot Gris får odlas i Loire och att den inte längre får heta Tokay Pinot gris, men med tanke på din förra fråga verkar det vara lite för lätt ;DArvid skrev:Ok, vi kör ännu en kryptisk druvfråga:
I en appellation i Loire görs långlivade viner i alla torrhetsgrader. En druva får rättmätigt all uppmärksamhet, men ännu en är tillåten. Den sistnämnda har nyligen blivit tvungen att byta namn!
Vad heter den obskyra druvan, vad hette den innan och varför bytte den namn?
Krisman skrev:hmm!
Kan det vara i Vouvray och Arbois? men har den fått byta namn?
Krisman skrev:Oki!
denna kanske är ganska lätt också men ändå.
Man kan dricka en vin från champagne men nu talar vi inte det kända området med mousserande viner i norra Frankrike.
Så var kommer det andra Champagne ifrån?
Men vad fan, driver du med oss?Sjödin skrev:Men vad är detta? Behöver ni ledtråd?
Krug88 skrev:Men vad fan, driver du med oss?
Sjödin skrev:Haha... Ja vad fan, det är ju helg!!
Gustibus, ja självklart! Jag vet i alla fall inget annat land där taggtråd omgärdar frukten.
Det är möjligt att producenten är ett långskott, men jag vet att åtminstone en av forummedlemmarna tillbringat fem veckor i området och därmed kanske har liiiite koll...