Vinocognito
Medlem
Vi är nu uppe i 8 provare som är anmälda till provningen den 2/3!
Finns det ytterligare någon som är intresserad så hör av er!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Härligt. This could be the start of a beautiful wine tasting society....Vi är nu uppe i 8 provare som är anmälda till provningen den 2/3!
Hej! Supertrevligt initiativ! Jag är anmäld och ansluter som nr 8 på lördagens provning Vi ses imorgon!I nuläget är vi 7 anmälda till provningen på lördag den 2 mars kl 1700, och en "sluten" mailgrupp är startad.
Men det finns fortfarande plats för ytterligare någon provare!
Härligt. Lägger in dig i mejlkonversationen också.Hej! Supertrevligt initiativ! Jag är anmäld och ansluter som nr 8 på lördagens provning Vi ses imorgon!
Tack!Härligt. Lägger in dig i mejlkonversationen också.
Du är väl redan med i mejlkonversationen?Jag är gärna med när jag är i Skåne vilket är några dagar i månaden. Den 20-24 April härnäst
Skriv upp mig med ifall ni kör en provning i Malmö!Jag är gärna med när jag är i Skåne vilket är några dagar i månaden. Den 20-24 April härnäst
Nej, inget är spikat. @Pnilsson76 ska förhoppningsvis återkomma med ett datum snart. Men inget hindrar dig från att föreslå en träff hemma hos dig.Har ni spikat något datum ännu? Jag bor själv nära Malmö och letar efter en vingrupp att umgås med lite då och då.
Hade varit kul att se dina noter om nian. Trevligt att det här rullar på.Är du också intresserad av BYOB i Skåne så hojta till så blir du tillagd i en grupp där inbjudan och upplägg diskuteras.
Igår blev det en BYOB i Simrishamn och @Mats Petri @Daniel A @Vinocognito och @David Nilsson och undertecknad deltog.
Jag hoppas också på lite trevliga noter, mina är lika slarviga som vanligt, men favoriterna var nog: 3, 4, 9 och 12 så här i efterhand.
Jag tyckte att alla vinerna levererade bra och låg nära varandra poängmässigt. Tror uppställningen såg ut ungefär så här:
MOUSSERANDE
1. Eric Isselée Millésimé 2012 (finns misstankar om att det är ett äldre vin)
2. Paul Bara Millésimé 2006
3. Janison Baradon Toulette 2004
4. Jose Michel Pere Houdart MV (vin från -71, 75, 76, 82, 84 och 20% 2012)
VITT
5. Gut Oggau Weiss 2016
6. Leitz Rudesheimer Berg Rottland 2011
7. Bernard-Bonin Bourgogne Blanc 2013
RÖTT
8. Jean-Max Roger Sancerre Vielles Vignes 2012
9. Telmo Rodriguez As Caborcas 2013
10. Terre del Barolo Castello Riserva 2008
11. Francois Villard Reflet Saint Joseph 2014
12. Domaine Charvin Chateauneuf du Pape 2015
Eftersom smaknoter inte är min starkaste sida och jag dessutom starkt misstänker att @Daniel A kommer att leverera sedvanligt poetiska sådana så nöjer jag mig följande personliga reflektioner:Igår blev det en BYOB i Simrishamn och @Mats Petri @Daniel A @Vinocognito och @David Nilsson och undertecknad deltog.
Jag hoppas också på lite trevliga noter, mina är lika slarviga som vanligt, men favoriterna var nog: 3, 4, 9 och 12 så här i efterhand.
Jag tyckte att alla vinerna levererade bra och låg nära varandra poängmässigt.