Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 14 november 2024

Mexikanaren

Medlem
Trots enorma segheter (började försöka logga in 15min innan släpp för att jag skulle vara redo och märkte segheter redan då) så gick jag lyckat ur detta webbsläpp, trots att jag bommade alla 4 olika från Springbank.
1731575902181.png

Sedan att RP och Tim Atkin ger den 100p gjorde nog inte efterfrågan på Tondonia (speciellt vita) mindre.

1731576119255.png

Johpe

Medlem
Tondonia var ju tokkört! <100ms typ... Lite förvånad över att Springbank ändå tog 30-40 sekunder innan alla "årgångar" var slut.

Mexikanaren

Medlem
Tondonia var ju tokkört! <100ms typ... Lite förvånad över att Springbank ändå tog 30-40 sekunder innan alla "årgångar" var slut.
Springbank var ju dock bara att antalet tickade ned långsamt för att det var så många flaskor.
Om man inte klickar vid rätt nanosekund så får man bara långsamt se antalet ticka ned och man står där utan någon flaska till slut ändå. Så verkar mer som att anledningen till att de tickar ned långsamt är den höga belastningen på Bolagets sida när den ska hantera all inkommande information(?)
Någon mer IT kunnig får gärna rätta mig angående detta dock

Johpe

Medlem
Springbank var ju dock bara att antalet tickade ned långsamt för att det var så många flaskor.
Om man inte klickar vid rätt nanosekund så får man bara långsamt se antalet ticka ned och man står där utan någon flaska till slut ändå. Så verkar mer som att anledningen till att de tickar ned långsamt är den höga belastningen på Bolagets sida när den ska hantera all inkommande information(?)
Någon mer IT kunnig får gärna rätta mig angående detta dock
jaha... så de rök ev på under sekunden men webbsideuppdateringen hos mig propagerade långsamt menar du?

Mexikanaren

Medlem
jaha... så de rök ev på under sekunden men webbsideuppdateringen hos mig propagerade långsamt menar du?
Nej, vad gäller din sida så tror jag ingenting har laddat långsamt. Utan det är mer när Bolagets servrar tar emot så mycket information på kort tid så kör den bokningarna i tur och ordning.
Så allt eftersom Bolaget på sin sida "bekräftar" vem som fått bokningarna allt eftersom så tickar antalet flaskor ned. Så det borde vara detta du ser vid din dator när du ser flaskorna bli färre och färre samtidigt som din bokning "laddar".

Men som sagt, detta är en "educated guess" hur det fungerar.

Kanske @Daniel B har lite bättre information(?)

Last edited:

Foley

Medlem
2002 Pol Roger var en vanlig Vintage så länge jag inte missat något. Endast de andra 2 som var SWC
Tack, det hade jag faktiskt missat. Lurades av ordet vinotheque och tänkte att det var en SWC men den var ju även märkligt ”billig” i förhållande till de andra. Får nu se om jag ska behålla eller ej. Vad tycker ni?

toblov

Medlem
Långskott. Men. Om någon ändrar sig gällande Sassicaia är jag gärna spekulant på att "ta över" bokningen (upp till 6 flarror). Gåva i drickbart format utlovas som tecken på min tacksamhet för att vertikalen får förbli intakt. Sidan hängde sig för mig på alla enheter....

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Är det inte märkligt att Tondonia Blanco Gran Reservan kostade så lite?! Var det 1295kr? Den verkar ju kosta 6-7k på gourmethunters och dylika siter.
Hej och välkommen till forumet!

Finns rätt många välrenommerade producenter som har priser som understiger vad marknaden är beredd att betala (Ravenå, Selosse m.fl.). Framförallt när någon tjomme ger 100 poäng. Får man då möjlighet att köpa direkt från producent så kan priset vara mycket lägre. Svenska importörer som oftast är bland de enskilt största köparna på grund av monopolet lägger sällan på så mycket som marknaden är beredd att betala på dessa unika viner. Jag pratade exempelvis med importören för Pierre Peters som hade blivit tillsagda av Rodolphe att höja priset. Här hade man kunnat tänka sig att Rodolphe själv höjde priset... Är man företagsekonom utan estetiskt värdesättande så är det ibland svårt att få ihop hur vinbönderna tänker.:rolleyes:

Last edited:

Magikern

Medlem
Är det inte märkligt att Tondonia Blanco Gran Reservan kostade så lite?! Var det 1295kr? Den verkar ju kosta 6-7k på gourmethunters och dylika siter.

Det är sanslöst att någon skulle betala 7 papp flaskan för detta vinet. Det är väl rätt accepterat att detta anrika vin inte skall kosta för mycket. Har de börjat promota väldigt aktivt i Asien måntro?

Toppen