Anders Landström
Medlem
Tack
Men det är klart att du kan dricka vinet nu, finns dock bättre viner att köpa för direkt konsumption
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack
Snyggt jobbat från en mobiltelefon!Bra start på dagen. Plockade upp en låda Tondonia på bolaget samtidigt som beställning gjordes på mobilen av 2 * Merenca + 2 * Margheria.
Byggde precis ett litet vinförråd så bara skoj att börja fylla upp det och längta.Men det är klart att du kan dricka vinet nu, finns dock bättre viner att köpa för direkt konsumption
Haha vafan, såg ut som att de släpptes 72 flaskor idag och tänkte att de borde väl vara lugnt att plocka upp vid lunch. Ser ut som att det är tokrensat nuEn tröst är att jag iaf kunde plocka hem ett par Tondonia Blanco 2008 från PK-huset
Fanns 12 st kvar för den som är sugen...
Vill bara lugna alla som inte har värsta 1000/1000 uppkopplingen att tur är nog minst lika viktigt som ping.Snyggt jobbat från en mobiltelefon!
Är intresserad av byte om du bor i Stockholm? Skick då PM.Hur gick det på barolo-fronten? Jag fick 2 Marenca och 2 Vigna Rionda men inte den tredje... Kanske nån som vill byta.
Haha vafan, såg ut som att de släpptes 72 flaskor idag och tänkte att de borde väl vara lugnt att plocka upp vid lunch. Ser ut som att det är tokrensat nu
Förstår verkligen inte springet på dessa? Prislappen är ju inte direkt super... och det finns klart bättre kvalitet för 349 pix.. Tabihlik 159:- tex.Japp, tyvärr...jag var ju där kl 10:03 och då var det endast 14 flaskor kvar... galna tider!
Blir till att slipa på klickformen inför 8/4, en Coche Dury C-C skulle jag inte banga. Undrar hur många de får in.Det är inte ofta man ser alla positioner på ett webbsläpp står "fullbokat".
Men tror att släppet den 8/4 kommer innebära ännu mer panik.
Enté OCH Coche-Dury!
Det är den jag tänkte sätta hela släkten på att klicka på + Meursaulten.Blir till att slipa på klickformen inför 8/4, en Coche Dury C-C skulle jag inte banga. Undrar hur många de får in.
2015 gick ut för ca 29 000kr exkl avgifter på Idealwine (2750p und excl) härom veckan. Såg nu att det var utropet, de beräknade den till 3500pund exclDet är den jag tänkte sätta hela släkten på att klicka på + Meursaulten.
Av 2013 fick de in 12 st förra gången. Såg att den kostade 4995:- och en såldes på Bukowskis för 22.500 ex avgifter i November.
"Rimliga" priser i Sverige, Coche Dury CC till en femtedel av priset internationellt. Imponerad av Entes prisutveckling...Det är inte ofta man ser alla positioner på ett webbsläpp står "fullbokat".
Men tror att släppet den 8/4 kommer innebära ännu mer panik.
Enté OCH Coche-Dury!
Sådana priser för en flaska vin... 7995 kan jag "överväga" åtminstone.2015 gick ut för ca 29 000kr exkl avgifter på Idealwine (2750p und excl) härom veckan. Såg nu att det var utropet, de beräknade den till 3500pund excl
Jag tar en lådaSådana priser för en flaska vin... 7995 kan jag "överväga" åtminstone.
Hade man fått chansen på en låda så ja, då får man sälja fru och barn . (Kan dock köpa tillbaka båda två, glada och belåtna när man sålt hälften av lådan)Jag tar en låda
Förstår verkligen inte springet på dessa? Prislappen är ju inte direkt super... och det finns klart bättre kvalitet för 349 pix.. Tabihlik 159:- tex.
Fine att man köper 2-3 st men typ 13 st?...
Jag har 03, 05. och 07, men hoppade 08.
Nej, någonting har hänt senaste året. Äger också flera tidigare årgångar och det har aldrig varit sånt här tryck förut.
Hype + inställda resor (mer pengar att lägga på vin) + FOMO + enklare att disponera sin arbetstid (Klicka hem online 10:00:00 och besöka det lokala bolaget)...kanske?
Absolut ett fantastiskt vin enl mej, men som du säger finns det andra kanske mer prisvärda alternativ...