SV: Weblansering 6/12?
Anders Landström skrev:
Sedan känner jag mig inte så påhoppad. Visst, när det gäller Champagne tenderar det att bli de mer prestigeladdade vinerna men det blandas friskt med odlare som ofta ligger i den prisklassen du nämner, 350 SEK eller så. För andra områden så blir det rätt varierande, Bougogne går ju inte att få tag i till vettiga priser (min markering) men det blir en del annat.
Fast du letar ju inte, eller?
I den tråden du länkade till skrev du en intressant sak om att du "snabbt hamnar på den övre kvartilen av kvalitet och pris". Gällande Bourgogne verkar du inte nöja dig med annat än den översta
procentilen, nä föresten, det var en underdrift,
promillcentilen menade jag ;D Man kan inte börja bläddra i Sothebys aktionskatalog och tro att den representerar ett rimligt tvärsnitt av regionen.
För en kvart sedan beställde jag påfyllning av en av de godaste bourgogner jag druckit, en Chambolle 1[sup]er[/sup] ifrån 2010. Den kan absolut inte kallas billig, strax under femhundra kronor slutar det nog på inkl. rabatt tror jag. Klassifierings-, och volymmässigt, så kan inte en sådan flaska kallas något annat än för
topbourgogne. Nä... Rudys efterföljare kommer aldrig ge sig på att förfalska den buteljeringen och panegyriken från Meadows och Coates riktar sig nog mot annat... men jösses vad gott den förra flaskan smakade. Jag tycker det räcker.
Jag hoppas du inte tar det som ett påhopp, och du köper och dricker såklart vad du vill. Men jag tycker din bild av regionen verkar mer än lovligt snedvriden
Men tycker man inte att "väldigt gott" räcker, vilket absolut kan vara en rimligt inställning, ja då är det bara att hala fram grosshandlarplånkan.
kayaker skrev:
Jag får försöka lägga rabarber på ett par Malconsorts så att jag har "fullt hus" av de som släppts på SB.
Åhhh, vertikalträsket, farligt farligt
Hur länge hänger du med?