Eftersom jag dricker en hel del amarone och andra svulstiga rödviner så måste jag ju ge mig in i debatten. Ja amarone är överprisat, för att det finns en stor efterfrågan på det och tyvärr börjar från mitt tycke de bra amarone vinerna på lite under 400 sek som t.ex Vaio Armaron Amarone och Zenato Amarone på SB. Sedan är Allegrini en bra producent för lite över 400 sek och om man sedan går uppåt i prisklass är Tommaso Bussola och Romano Dal Forno (väldigt högt i prisklass) i en klass för sig.
Angående sötma så tycker svenskar i allmänhet om söta drycker, t.ex så är ju Grönstedts cognac allmänt känd som sötslisk i jämförelse med andra cognacsmärken men det har alltid gått hem i Sverige.
Sist så måste jag också säga att Champagne är det som jag dricker lika mycket som svulstiga rödviner, så nu väntar jag bara på att någon på forumet skall starta tråden: Champagne - Vad missar jag? (Jag lovar att jag kommer ha ett uttömande svar på det...)
Angående sötma så tycker svenskar i allmänhet om söta drycker, t.ex så är ju Grönstedts cognac allmänt känd som sötslisk i jämförelse med andra cognacsmärken men det har alltid gått hem i Sverige.
Sist så måste jag också säga att Champagne är det som jag dricker lika mycket som svulstiga rödviner, så nu väntar jag bara på att någon på forumet skall starta tråden: Champagne - Vad missar jag? (Jag lovar att jag kommer ha ett uttömande svar på det...)