Anders Landström
Medlem
Det är så att jag fortfarande efter en herrans massa år dricker mig igenom den samling jag en gång köpte och de nya viner jag köper med jämna mellanrum. Druckit mig trött på "dammiga, gamla, mogna Bdx..", och längtade efter fruktbomber, men börjar inse att Bourgogne är jättegoda.. Liksom Amarone ibland. Gewurtstraminer vid andra tillfällen och inte minst Champagne. Finner dock ofta billigare Champagne godare än de dyrare. Får nog inse att min smak inte är lika exklusiv som jag kanske hoppats... Är en samlare med mindre plats än köpbegär... Ja, ni fattar att jag är allätare, eller snarare drickare. Vad gäller öl är jag mycket för blaskig ljus lager.
Verkligen en allätare och det är väl inget på den listan som inte många gillar. Smak är ju som @Matlen skriver personlig och det värsta man kan göra är att dricka det som andra tycker är gott, om man själv har en annan smak.
Personligen gillar jag ju syra, slanka och som jag tycker eleganta viner. Har mycket svårt för fruktbomber, hög alkoholhalt och i mitt tycke överextraherade viner. Men det är ju min smak.
Vad gäller "billigare" champagne, det vore intressant att veta vad du menar. Tror eller gissar att du gillar en speciell sort snarare än ett prisläge. Så har du exempel på champagne som du gillar eller gillar mindre
PS. För lite plats är ett kroniskt problem. Flyttade precis till en ny vinkällare, nu har jag igen plats och plötsligt finner jag mig klicka på köpknappar på nätet