StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Liten kort statistik om de 21 bubblande viner vi drack blint i Umeå i lördags
Vem gissade FLEST rätt på blindfrågan: Champagne/Icke Champagne
@johan1279 21 rätt OUTSTANDING!!! Pukor och trumpeter!
@Darth Angelus 20 rätt (överkluddat på Graham Beck, så det gick inte att uttyda riktigt VAR krysset satt)
@Sörplarn 16 rätt
@vintomas och jag 15 rätt
@Mats 14 rätt
Flight 2 spikades av: mig
Flight 3 spikades av: Sörplarn (Jädrigt bra gjort så sent på aftonen!)
Högsta snittbetygen förtjänades av:
1:a 2005 Roederer Estate, L'Ermitage
2:a 2005 "J" Schram, Schramsberg (0,1p efter segraren)
Sedan ett hopp.
3. 2002 Tattinger
4. 1986 Dom Perignon
5. 2009 Graham Beck (jag, Vintomas, Mats och Sörplarn gissade Champagne)
...sedan följer ett koppel på 14 mer eller mindre bra viner samt 2 skadade.
Kvällens ovanligaste vin:
2002 Loxarel 109 Gran Reserva
Ej tvättat. Såg ut som ett veteöl, med jästfällningen och tämligen bisarra smaker. Efter att ha vant mig vid den, så justerade jag upp mitt betyg, men det återspeglas inte denna sammanställning.
Efterslängarna:
En massa goda söta viner, ett gäng goda röda, Kejsarpalatsets egen Shouchu och MMA-fighting på TV.
Min egen sammanfattning av kvällen:
Tack till alla som var med, eftersom ni alla bidrog med iakttagelser, tankar, gissningar, fria associationer och goda anekdoter. Ett särskilt tack till @vintomas som agerade ciceron trots en rätt elak förkylning. Hade han inte varit sjuk i nosen, så hade han alldeles säkert kramat in fler poäng i ligan.
Nästa gång vill jag dricka röda viner med iaf några tanniner och tugga på lite KÖTT därtill! Denna kväll var i syrligaste laget för mina inälvor och kroppens syra-bas-balans.
Vem gissade FLEST rätt på blindfrågan: Champagne/Icke Champagne
@johan1279 21 rätt OUTSTANDING!!! Pukor och trumpeter!
@Darth Angelus 20 rätt (överkluddat på Graham Beck, så det gick inte att uttyda riktigt VAR krysset satt)
@Sörplarn 16 rätt
@vintomas och jag 15 rätt
@Mats 14 rätt
Flight 2 spikades av: mig
Flight 3 spikades av: Sörplarn (Jädrigt bra gjort så sent på aftonen!)
Högsta snittbetygen förtjänades av:
1:a 2005 Roederer Estate, L'Ermitage
2:a 2005 "J" Schram, Schramsberg (0,1p efter segraren)
Sedan ett hopp.
3. 2002 Tattinger
4. 1986 Dom Perignon
5. 2009 Graham Beck (jag, Vintomas, Mats och Sörplarn gissade Champagne)
...sedan följer ett koppel på 14 mer eller mindre bra viner samt 2 skadade.
Kvällens ovanligaste vin:
2002 Loxarel 109 Gran Reserva
Ej tvättat. Såg ut som ett veteöl, med jästfällningen och tämligen bisarra smaker. Efter att ha vant mig vid den, så justerade jag upp mitt betyg, men det återspeglas inte denna sammanställning.
Efterslängarna:
En massa goda söta viner, ett gäng goda röda, Kejsarpalatsets egen Shouchu och MMA-fighting på TV.
Min egen sammanfattning av kvällen:
Tack till alla som var med, eftersom ni alla bidrog med iakttagelser, tankar, gissningar, fria associationer och goda anekdoter. Ett särskilt tack till @vintomas som agerade ciceron trots en rätt elak förkylning. Hade han inte varit sjuk i nosen, så hade han alldeles säkert kramat in fler poäng i ligan.
Nästa gång vill jag dricka röda viner med iaf några tanniner och tugga på lite KÖTT därtill! Denna kväll var i syrligaste laget för mina inälvor och kroppens syra-bas-balans.
Last edited: