Magnus L
urydhtfilgukj
Det var det här med personangrepp...Vi behöver alla våra rollfigurer!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det var det här med personangrepp...Vi behöver alla våra rollfigurer!
Nu är jag inte med?Det var det här med personangrepp...
Man skulle tro att du försöker förlöjliga dom, men så är väl inte fallet?Nu är jag inte med?
Man skall ju jämföra sig UPPÅT!
Och de två väl valda rollfigurerna jag placerade överst på prispallarna plockar ju alltid viner blint. På så vis blir det ju tydligare hur mycket vi andra måste träna mer.
Vem var det som postade bilden?Man skulle tro att du försöker förlöjliga dom, men så är väl inte fallet?
@Per Stade hur så?Vem var det som postade bilden?
Naiva jag trodde att det var ett misstag när jag inkluderades igår, men tydligen inte. Men seriöst, jag som trodde att stridsyxan var begravd. Även det naivt, uppenbarligen.Nu är jag inte med?
Man skall ju jämföra sig UPPÅT!
Och de två väl valda rollfigurerna jag placerade överst på prispallarna plockar ju alltid viner blint. På så vis blir det ju tydligare hur mycket vi andra måste träna mer.
Fridens!Jag tycker det är på sin plats att även @StefanAkiko och i viss mån @Per Stade (dock har han inget med det senaste att göra) tar alla inblandade i näven och går vidare mot nya mål. Detta börjar bli absurt. @Darth Angelus har erbjudit handen, det är hög tid att ta den. Vi har alla lärt oss mycket och diskussionerna som har varit har mestadels varit inspirerande, men sandlådenivå bidrar inte med något trevligt alls. Jag vill verkligen inte behöva moderera vuxna gentila herrar i sin glansdagar.
Tack!
Du menar detta om att de fick höga poäng på provningen?@Per Stade hur så?
Men ok, vill du inte kliva ur sandlådan är det knappast någon poäng att insistera.
Skillnaden ligger inte i det sakliga, det är när det finns grader av "förlöjligande" inblandat (utan glimt i ögat), som det blir fel enligt mig. Jag håller med dig i många av dina sakliga poänger, dessutom är det sunt att "gräla", men det finns också mycket i det hela som består av rena åsikter och där måste vi kunna vara oense. Vi bör skilja på sak och person och där är det många som har brustit.Du menar detta om att de fick höga poäng på provningen?
Enligt egna utsagor är de ju väldigt duktiga på blindprovningar och tar inte fel på Champagne. Och det kan ju inte vara ngt konstigt att hänvisa till det?
Oavsett: jag känner mig rätt färdig med detta ämne och konstaterar att det inte blev ens hälften så schmetigt som på tex WineBerserkers.
För min egen del känns det klart bevisat att Champagne inte nödvändigtvis är bättre än annat bubbel och att samma sak gäller motsatsen.
Och jag kommer envisas med att redovisa vad mina sinnen uppfattar om det jag har i glaset framför mig, inte copy-paste vad andra uppfattat att deras sinnen redovisat.
Inte för att jag vill bråka mer, men jag kan inte minnas att jag någonsin sagt att jag inte kan förväxla en champagne med annat bubbel i blindprovning. Ville bara påpeka det.Enligt egna utsagor är de ju väldigt duktiga på blindprovningar och tar inte fel på Champagne.
Jag vill inte heller bråka mer.Inte för att jag vill bråka mer, men jag kan inte minnas att jag någonsin sagt att jag inte kan förväxla en champagne med annat bubbel i blindprovning. Ville bara påpeka det.
Testade du det blint?Jag vill inte heller bråka mer.
Men du förfasade dig ju över hur jag kunde förväxla ett enkelt Luxemburgskt vin med kvaliteten i en bra Champagne.
På WB är förfärliga personförföljelser, grova kränkningar, hot om perverst våld och förlöjliganden som på alla vis gör plumpa övertramp på allt vad integritet och respekt står för = vardagsförplägnad. Även om där finns en del kunniga så kryllar det av kackerlackor och knäppgökar som enbart bryr sig om att jäwelsargumentera, leka troll och förstöra varje försök till vettig dialog...Skillnaden ligger inte i det sakliga, det är när det finns grader av "förlöjligande" inblandat (utan glimt i ögat), som det blir fel enligt mig. Jag håller med dig i många av dina sakliga poänger, dessutom är det sunt att "gräla", men det finns också mycket i det hela som består av rena åsikter och där måste vi kunna vara oense. Vi bör skilja på sak och person och där är det många som har brustit.
Håller med!Detta tyckte iofs jag var kvällens överraskning, och har redan börjat titta på flera inköp och prova lite olika, kul att även du gillade denna Champagne.
Håller med!
Den mest negativa överraskningen var att Cavorna mest snubblade ut på bordet :-(
Klart jag gillar all Champagne som är bra enligt mina synapser. Men, det är fortfarande inget jag har i vinkällaren och inget jag vill betala för då det finns så mycket annat jag föredrar för de pengar som Champagner kostar. Men, just denna skumpa var faktiskt så bra och lämpligt prissatt att jag allvarligt övervägt att köpa på mig några...
(Det kommer dock inte att ske.)
Hur negativ var den egentligen? Om man tittar på spridningen som du redovisade tidigare så fick spanjackerna en del höga poäng. I alla fall de som inte var korkskadade.Håller med!
Den mest negativa överraskningen var att Cavorna mest snubblade ut på bordet :-(