Kostjan
Mot bättre vetande
Tror man kan hitta den regeln i dom gamla Finewines stadgarnaBubbel: Krug -88 (annars får man väl stryk?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tror man kan hitta den regeln i dom gamla Finewines stadgarnaBubbel: Krug -88 (annars får man väl stryk?
Dricker bara skräp när jag inte har ditt vakande öga på mig, så det är tur jag har dig.@gece hög igenkänningsfaktor på flaskorna. Har jag verkligen närvarat vid 80% av dem? Är det verkligen så illa?
Sörmlands Riviera 2019 bokat! Ni står för vädret...
Känner mig nästintill gråtfärdigt hedrad att inta en pallplacering i konkurrens med Urfausts GT-race... Det här är stort!
Att sammanfatta vad som upplevts som mest intressant, bäst under året är väl positivt? Vi har ju sen en annan tråd där man förhoppningsvis kan läsa lite mer om de droppade namnen.Borde egentligen inte skriva här då det mest blir namedropping.
Bäst för vem?, bäst på vad? Frågan handlar väl om den egna upplevelsen, om vilka viner som gav dig störst kickar? Är de bästa vinerna några andra än dem du nämner? Nyfiken!Jag listar inte de bästa vinerna utan några som jag funnit väldigt personliga.
La Turque 1988, La Mouline 1999 och Haut Bailly 1964. Nu har jag namedroppat.Bäst för vem?, bäst på vad? Frågan handlar väl om den egna upplevelsen, om vilka viner som gav dig störst kickar? Är de bästa vinerna några andra än dem du nämner? Nyfiken!
Se där, det var väl inte så farligt!La Turque 1988, La Mouline 1999 och Haut Bailly 1964. Nu har jag namedroppat.
Ah vad fasiken @Håkan! Någonting ditåt hade min topp tre röda också sett ut! Om det inte är här man får skriva det var ska man då berätta om det?!La Turque 1988, La Mouline 1999 och Haut Bailly 1964. Nu har jag namedroppat.
Och de är......?Ah vad fasiken @Håkan! Någonting ditåt hade min topp tre röda också sett ut! Om det inte är här man får skriva det var ska man då berätta om det?!
Tyvärr är namedropping-flaskorna väldigt ofta både stora namn och stora viner... Det ser likadant ut på vita sidan och på den Mousserande (dvs den innehåller bara Champagne. Tunga märken...)
Fortfarande är det väl ändå så att de viner jag listade som är överkomliga för alla är av större intresse. Sen att jag haft förmånen att prova en massa andra prestigeviner är väl egentligen rätt irrelevant.Se där, det var väl inte så farligt!
Jag gillar ju själv viner från både Rhone och Bordeaux så nu inspireras kanske jag eller någon annan att få uppleva något liknande.
Andalusien: NV Valdespino Jerez-Xérès-Sherry Don Gonzalo Oloroso VOS - ett av världens mest prisvärda finvin?
Sa ju det...
<3Stort skaldade Mats,
Drotten söder om Sarek,
Om Sherryn som Valdespino
Skördat i Spanien;
Skönsången frejdade dryck-jommen
- Bjöd oss till gamman -
Det som vid gillet skänktes,
Fredade plånboken,
Bar börd om visare vägval.
Jerez kunde segervisst skönja,
Träget de druvor de odlat