Sjödin
Joråsåatt...
SV: Djuret?
Fritt ur minnet, väldigt förkortat:
Fläsksvålar med chilimajja (inte så mycket ko direkt men...)
Bröd med rillette på lägg
Märgben med brioche och löjrom
Tartar med lökring
"charkbricka" med paté på tunga, bräss, lägg. Tupplever + korv
Oxsvanssoppa med märg och hjärta
Filé med spenat och rödbetor
Kind med... ja, nånting som jag glömt.
Ostar
Citrondessert
Efter filén var vi sjuuukt mätta. Då får vi frågan om vi fortsätter med samma vin till nästa varmrätt... What?? En till?
Den rätten och efterföljande delade vi därför på.
Kan nämna förresten ett kul sidospår; Min sambo är av naturen väldigt skeptisk (läs vägrar) till innälvsmat och allt som är "konstigt". Hon äter liksom inte varmkorv... Hennes kött skall dessutom vara så genomstekt att det är förstört. Hon kom till Djuret i tron att hon skulle få Biff & Bea, typ... Så blev det inte riktigt! ;D
Menyn på kossa!shorepower skrev:Låter som ni hade en bra kväll. Djuret levererar ofta och man kan få rätt trevliga viner på glas. Vad åt ni förresten?
Fritt ur minnet, väldigt förkortat:
Fläsksvålar med chilimajja (inte så mycket ko direkt men...)
Bröd med rillette på lägg
Märgben med brioche och löjrom
Tartar med lökring
"charkbricka" med paté på tunga, bräss, lägg. Tupplever + korv
Oxsvanssoppa med märg och hjärta
Filé med spenat och rödbetor
Kind med... ja, nånting som jag glömt.
Ostar
Citrondessert
Efter filén var vi sjuuukt mätta. Då får vi frågan om vi fortsätter med samma vin till nästa varmrätt... What?? En till?
Den rätten och efterföljande delade vi därför på.
Kan nämna förresten ett kul sidospår; Min sambo är av naturen väldigt skeptisk (läs vägrar) till innälvsmat och allt som är "konstigt". Hon äter liksom inte varmkorv... Hennes kött skall dessutom vara så genomstekt att det är förstört. Hon kom till Djuret i tron att hon skulle få Biff & Bea, typ... Så blev det inte riktigt! ;D