Så mycket förenklingar och direkta felaktigheter att jag känner mig tvingad att bemöta:
Det var knappast Euro-införandet som ledde till en ekonomisk kris. Finanskrisen startade i en annan del av världen - på den amerikanska fastighetsmarknaden. Absolut ingen tvingades att skuldsätta sig. Oansvariga politiker på nationell nivå tog inte sitt ansvar och följde INTE EU:s regelverk.Två av grundtankarna bakom EU var handel och bevarandet av fred i Europa, i sig bra saker. Numera kretsar EU dock alltmer kring att minska nationalstaternas makt till förmån för mer makt åt Bryssel. Ett exempel är valutaunionen och införandet av Euron. Detta ledde ganska snabbt till en ekonomisk kris varvid flera sydeuropeiska länder tvingades skuldsätta sig till andra medlemsländer och där EU gick in och dikterade hur deras ekonomier skulle skötas.
Med samarbete mellan medlemsstaterna ökar väl snarare sannolikheten för att komma åt internationella kriminella ligor och terrorister?Jag kan också passa på att nämna två negativa aspekter av den fria rörligheten: Dels internationella kriminella ligor som fritt kan röra sig över gränserna, inklusive terrorister, och förstås också tiggarplågan som numer drabbat i princip varenda liten svensk ort. Med det senare har vi även fått ett framväxande av kåkstäder och svenska skattebetalare förväntas tydligen också att betala för dagisplatser, boenden mm för dessa människor.
Tror du ens på det självExtra intressant blir om han verkligen kommer bygga muren och om han kommer få Mexiko att betala för den.
Märkligt sätt att resonera och dessutom ett tarvligt försök att göra en personlig åsikt till en allmän sanning.Dvs, även om det skulle visa sig att Trump är en snackande bluff så är det ändå bättre än Hillary som vi redan vet är genomfalsk och korrupt.