This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Rekordlång luftning innan? Eller hur tänkte du med att ta med dom?Dessutom har 2/3 av mina ”äldre än 30” viner jag köpte varit korkade Så det hade inte varit nån trevlig upplevelse ändå hah
CoravinRekordlång luftning innan? Eller hur tänkte du med att ta med dom?
Synd att du inte kan hänga på, kanske nästa gång.
Rekordlång luftning innan? Eller hur tänkte du med att ta med dom?
Synd att du inte kan hänga på, kanske nästa gång.
Coravin
Och så var den korkdefekt dessutom???den första flaskan tryckte jag ner korken på när jag skulle använda min Coravin, den var helrutten
Hoppas inte vi får två söt-flighter med sex flaskor vardera....Utifall att det finns deltagare som fortfarande saknar vin av lämplig ålder, kan jag nämna att Winefinders pågående lagerrensning inkluderar fyra Colheita Port som är gamla nog att passa in i temat, två 80-talare och två 50-talare. Jag får väl ta med något torrt för att balansera...
Hoppas inte vi får två söt-flighter med sex flaskor vardera....
Inget sött från mig heller, troligtvis bubbel x2Jag tar med rött x2 som inte är söta!
Neeeeej....min mors 75-årsfirande har flyttats och krockar med provningen. Jag tvingas därför ge upp min plats och skänka glädje till någon på reservlistan. Riktigt trist då detta troligen kommer bli en sån där provning som kan tänkas innehålla såväl de bästa och sämsta (mest döda) vinerna 2018. Om det blir lyckat kanske det går att ha en liknande provning igen (50+ ?) - detta är ju trots allt en typ av viner som lämpar sig bra för BYOB då det spelar mindre roll om ett par flaskor är heldöda eller korkade.
Jag anmäler intresse om det blir av, beroende på datum såklart.40+ kanske? I alla fall till att börja med? 1978 var väl ett rätt bra år? Slutet mars/början april? Vad tycker ni andra?
Samma härJag anmäler intresse om det blir av, beroende på datum såklart.