Jesper L
Medlem
Varan är slut så kan inte beställa hellerDet kan man ju fråga vårat fantastiska monopol. Detta åtminstone i Umeåtrakten.
- Nej, drycken är tillfälligt slut, men kan finnas i enstaka butiker.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Varan är slut så kan inte beställa hellerDet kan man ju fråga vårat fantastiska monopol. Detta åtminstone i Umeåtrakten.
- Nej, drycken är tillfälligt slut, men kan finnas i enstaka butiker.
Tvärtom Den vill inte visa att det finns i lager på någon butik i Umeå.Kanske en dum fråga, men har du provat att beställa online till butiken? Fick känslan av att du bett butiken att beställa.
Ett erkänt snabbare och säkrare transportsätt än PostNord!? -För att den måste transporteras på ryggen av en Yak?
Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?Tvärtom Den vill inte visa att det finns i lager på någon butik i Umeå.
Kan man kanske fysiskt gå in i en butik som har dem och be dem skicka till en annan butik (vilken som)?Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
Det trodde jag också, eftersom huvudbutiken har GA. Men ack till min förvåning då ingen av de andra 3 gick att beställa till.Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
Det trodde jag också, eftersom huvudbutiken har GA. Men ack till min förvåning då ingen av de andra 3 gick att beställa till.
Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
Jag har ibland i samband med tex småpartisläpp kringgått det med att beställa någon flaska som inte finns i butikens sortiment. Då brukar det fungera att beställa även det som ska finnas i butikens sortiment.Jag känner igen att det inte går att beställa från webblager till en butik "som har vinet" trots saldo 0. Men det gäller väl bara just den butiken? Minns att jag råkat ut för detta och då beställt till en annan butik. Det är förstås ett trick som är lättare på en ort med flera butiker, men det ser trots allt ut att finnas fyra i Umeå. Inte är väl alla lika välsorterade?
Nice! Vad tyckte du om den?Provade Charles Heidsieck 2008 på plats i förmiddags och hade förhoppning att köpa några flaskor med hem från Reims, men den är inte släppt ännu och först ut är UK nu i oktober, den släpps inte förrän i November i Frankrike och Sverige. Nästa Blanc des Millenaire är 2006, 04:an börjar bli riktigt strålande, men har givetvis många år kvar!
Utmärkt, men ung naturligtvis, en del tropisk frukt, framför allt passionsfrukt!Nice! Vad tyckte du om den?
Någon aning om prisbilden?Provade Charles Heidsieck 2008 på plats i förmiddags och hade förhoppning att köpa några flaskor med hem från Reims, men den är inte släppt ännu och först ut är UK nu i oktober, den släpps inte förrän i November i Frankrike och Sverige. Nästa Blanc des Millenaire är 2006, 04:an börjar bli riktigt strålande, men har givetvis många år kvar!
769kr om du menar 08Någon aning om prisbilden?
En låda magnum är för lite?!Fick precis nej att via privatimport ta hem en låda Dom Perignon 08 magnum tyvärr. För lite volym och för stor efterfrågan.
Njäe, @FredrikC menar nog att den svenska tilldelningen är för liten i förhållande till efterfrågan för att de ska ”vilja släppa” en låda till honom via PI.En låda magnum är för lite?!
I need to up my game
Mycket tilltalande tolkning!Eller så är 1,5 liter för liten volym och de vill att han ska köpa jeroboam?