Vingubben
Medlem
2006 kom ju för någon månad sedan så minst två år kvar, gissningsvis mer.Krug 2008, någon som vet mer exakt när den planeras att släppas?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
2006 kom ju för någon månad sedan så minst två år kvar, gissningsvis mer.Krug 2008, någon som vet mer exakt när den planeras att släppas?
Det kommer troligtvis dröja ett tag i och med att de precis släppte 2006. Så jag själv tror att det dröjer nog ca 2 år, men har som sagt inga belägg för att de skulle vara så.Krug 2008, någon som vet mer exakt när den planeras att släppas?
Krug 2008, någon som vet mer exakt när den planeras att släppas?
Jag läste att jorden är platt någonstans.läste någonstans att de inte blir någon 08.
Jag läste att jorden är platt någonstans.
Det är som vanligt bullshit.jo de låter jättekonstigt att de skulle hoppa över 08, men konstigare saker har väl hänt,
Vad jag förstår så är släppet av Comtes 08 flyttat till efter sommaren både på Bolis och från FVL.
Tja, beslutet om de skulle producera en Krug Vintage 2008 fattades ju 2009, så det är svårt att ändra på i efterhand...Du blandar inte ihop det med 2012?
Har mycket svårt att tro att de skulle hoppa både 2008 och 2012.
Om man inte kan vänta får man palla utav dig då senareVet inte vad FVL kommer ta för pris eller vad det är för kollistorlek men har lämnat in en intresseanmälan på en pall 08 på Methusalem
Jag har hört att Krug kommer att släppa ett årgångsvin från 2007 innan den släpper 2008:an. Sedan är frågan hur de gör med 2009 och 2010.
2007 skulle kunna vara CdM!Jag har hört att Krug kommer att släppa ett årgångsvin från 2007 innan den släpper 2008:an. Sedan är frågan hur de gör med 2009 och 2010.
Bra år för le mesnil?2007 skulle kunna vara CdM!
Då borde 07 komma nästa år och 08 året där på va?Jag har hört att Krug kommer att släppa ett årgångsvin från 2007 innan den släpper 2008:an. Sedan är frågan hur de gör med 2009 och 2010.
2007 skulle kunna vara CdM!
Då borde 07 komma nästa år och 08 året där på va?
Krug Vintage 2005 finns väl inte?Hmmm, det har verkligen blivit ”vintage” av Krug också i så fall... Släpper de 03, 05, 07 (och ev minst en av 09 och 10) så finns det inte mycket spänning kvar... Frågan är i så fall mer varför de inte släppte några pavor av genom-usla 01 också när de nu var igång ändå... Så de fick 10-i-rad...
Nej, du har såklart rätt... Det var jag som inte tänkte till riktigt - och överdrev lätt.Krug Vintage 2005 finns väl inte?
Den skulle ha kommit före 06 i så fall, för 05 är ingen årgång med långsam utveckling.
När jag var och träffade Krug på plats för två år sedan pratade vi en del om årgång 08. Det kommer bli en Millesime 08 men tyvärr i väldigt begränsat antal då årgången kom under finanskrisen och ägarna beordrade då att större delen av årgången skulle gå till NV och inte "läggas på hög" som ett årgångsvin oavsett dess storhet. Detta rätt från hästens mun.läste någonstans att de inte blir någon 08.