Anders Landström
Medlem
Så kan man så klart göra om man har gott om plats...
Var det där med terapi .-)
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Så kan man så klart göra om man har gott om plats...
Varför tror du det?
Lite förundrad över alla som verkar utgå från att prestige-08-hetsen är det nya normala. DP, Cristal, Winston och GA har aldrig varit några problem att få tag på innan och har funnits i lager länge även av toppårgångarna. Cristal 2012 finns fortfarande kvar exempelvis.
Även om importörerna släpper mindre till bolaget och mer till restauranger nuförtiden, så tror jag inte det blir någon rush på Winston 09. Dock är Winston en av få champagner som fortfarande är billigare i Sverige...
Hur mkt kostar en magnum SWC 09 där då?England. Köpt där sedan årgång 1998.
I Sverige prioriterar Ward (som många importörer) nu för tiden magnum till restaurang eller speciella kunder som sommeliers etc. Du kan prova att kontakta dem och se om de har några men annars är det enklare att köpa utomlands.
Provade att ta hem 08 magnum men fick nej så det får nog bli att leta i utlandet då.England. Köpt där sedan årgång 1998.
I Sverige prioriterar Ward (som många importörer) nu för tiden magnum till restaurang eller speciella kunder som sommeliers etc. Du kan prova att kontakta dem och se om de har några men annars är det enklare att köpa utomlands.
Aha I see!Med "innan" syftade jag på innan 2008.
Nu är det stor skillnad på 08 & 09 så jag skulle i alla fall testa med en ny förfrågan.Provade att ta hem 08 magnum men fick nej så det får nog bli att leta i utlandet då.
...
Precis, fick nej på DP 08 magnum också å lite annat gott. Ska prova på Winston å se.Nu är det stor skillnad på 08 & 09 så jag skulle i alla fall testa med en ny förfrågan.
Men det har blivit betydligt svårare med privatimport senare åren. Fick själv nyligen nej på GA magnum.
Saker som Bollinger GA / RD, DP, Cristal, Comtes, Winston, Krug vintage med mera på magnum får nästan undantagslöst sökas utomlands.Precis, fick nej på DP 08 magnum också å lite annat gott. Ska prova på Winston å se.
I detta läge kan man undra hur det kommer att påverka viljan från oss eländiga privatpersoner att stödköpa från de importörerna, måntro?Saker som Bollinger GA / RD, DP, Cristal, Comtes, Winston, Krug vintage med mera på magnum får nästan undantagslöst sökas utomlands.
I detta läge kan man undra hur det kommer att påverka viljan från oss eländiga privatpersoner att stödköpa från de importörerna, måntro?
April/maj är beskedet jag fått och jag har redan betalt för flaskorna... men jag skulle inte bli förvånad om lanseringen trots allt skjuts fram.Är det nån som hört några uppdaterade rykten angående lanseringsdatum för Comtes -08?
Jag har för mig att jag såg nån notis på nätet (så då måste det vara sant ) om att lanseringen skulle vara framflyttad till Oktober...
Ja jag hade också sett April/Maj på siter som tar förbeställningar men det är väldigt tyst i övrigt.. Otålig som jag är kommer jag snart börja handla annat för mina avsatta Comtes-besparingar men å andra sidan lär jag inte låta bli att köpa när de väl släppsApril/maj är beskedet jag fått och jag har redan betalt för flaskorna... men jag skulle inte bli förvånad om lanseringen trots allt skjuts fram.
Någon sida du kan tipsa om?April/maj är beskedet jag fått och jag har redan betalt för flaskorna... men jag skulle inte bli förvånad om lanseringen trots allt skjuts fram.
vilken sida har du förbokat ifrån?April/maj är beskedet jag fått och jag har redan betalt för flaskorna... men jag skulle inte bli förvånad om lanseringen trots allt skjuts fram.
Nej tyvärr, se nedan. Bästa är nog att avvakta tills den släpps och se vad jämviktspriset blir eller kriga på SB.Någon sida du kan tipsa om?
Ingen butik men köpte av Rare Wine Invest. Hoppas att 135 € ex skatt inte var ett bra pris...vilken sida har du förbokat ifrån?
Tror nog det priset kommer vara standard, en vän köpte in bond för 1200/fl men då fick han också bättre pris pga att han köpte alla flaskor de skulle få.Nej tyvärr, se nedan. Bästa är nog att avvakta tills den släpps och se vad jämviktspriset blir eller kriga på SB.
Ingen butik men köpte av Rare Wine Invest. Hoppas att 135 € ex skatt inte var ett bra pris...
Comtes 2008...Jag är säker på att FVL kan sälja Comtes 2008 om vi ber snällt. Jag kan ställa frågan.