Krug Rosé.Vilken dryck?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug Rosé.Vilken dryck?
Hur fick du till de?
Efter ett annat inlägg här på forumet från @buteljen angående PI av denna så testade jag att kontakta importören själv och frågade om de hade något för PI.Hur fick du till de?
I juni var det 2008.Hej, är det någon som flugit från Arlanda nyligen som vet om DP rosé är årgång 2008? (Framgår inte när man ska förbeställa för att få 20% rabatt.)
Jag flög från Arlanda för en dryg vecka sedan då var det 2008. Minns inte riktigt priset - har för mig 3800kr och man fick endast köpa om man flög utanför EUHej, är det någon som flugit från Arlanda nyligen som vet om DP rosé är årgång 2008? (Framgår inte när man ska förbeställa för att få 20% rabatt.)
Tack!I juni var det 2008.
Tack! Om jag fattar rätt så blir priset 3 276 kr om man förbeställer.Jag flög från Arlanda för en dryg vecka sedan då var det 2008. Minns inte riktigt priset - har för mig 3800kr och man fick endast köpa om man flög utanför EU
Bekräftar att i fredags så stod 2008 på hyllan på Arlanda.Tack! Om jag fattar rätt så blir priset 3 276 kr om man förbeställer.
Stort tack!Bekräftar att i fredags så stod 2008 på hyllan på Arlanda.
Har du förbeställt? Gick in för att lägga en beställning för en uppkommande resa (utanför EU). Står ju att man kan få upp till 20% vid förbeställning, men priset är fortfarande detsamma när jag går vidare till kassan.Tack! Om jag fattar rätt så blir priset 3 276 kr om man förbeställer.
Vet inte hur det är 2023, men 2022 behövde man lägga till något (godis/chips) för att få 20% på hela ordern tror dom försöker få dom perignon utanför kampanjen.Har du förbeställt? Gick in för att lägga en beställning för en uppkommande resa (utanför EU). Står ju att man kan få upp till 20% vid förbeställning, men priset är fortfarande detsamma när jag går vidare till kassan.
Jag försökte men lyckades inte… Samma pris i kassan precis som för dig.Har du förbeställt? Gick in för att lägga en beställning för en uppkommande resa (utanför EU). Står ju att man kan få upp till 20% vid förbeställning, men priset är fortfarande detsamma när jag går vidare till kassan.
Tack för tips! Tyvärr för sent för mig denna gång men får testa nästa resaVet inte hur det är 2023, men 2022 behövde man lägga till något (godis/chips) för att få 20% på hela ordern tror dom försöker få dom perignon utanför kampanjen.
Jag tog kontakt med dem också, fick ordnat till 3 flaskor. =)Efter ett annat inlägg här på forumet från @buteljen angående PI av denna så testade jag att kontakta importören själv och frågade om de hade något för PI.
Fick svaret att de hade en liten allokering men osäker på om de hade något för PI, men om jag skickade in en ansökan så skulle de behandla den så snart de kunde.
Och resultatet blev 2 flaskor som syns ovan
Inga problem, håll till godoJag tog kontakt med dem också, fick ordnat till 3 flaskor. =)
Tusen tack för tipset,
Kan slå ett slag för Diebolt-Vallois Blanc de Blancs (419kr) om du nu skulle gilla BdB, alternativt Pierre Peters Cuvée de Réserve (439kr, också en BdB).Vad har ni för rekommendationer på skumpa i 300-400kr klassen, Charles Heidseck har varit husskumpa, men när den och alla andra stuckit iväg i pris så letar jag efter ngt nytt.
Båda är 2 andra favoriter, men letar efter ngt närmre 300kr så man kan köpa på sig rejält. Köpte några lådor Henriot souverain brut på Vivino för 379kr/fl, vilket var en sweet deal, men de är typ redan slut…Kan slå ett slag för Diebolt-Vallois Blanc de Blancs (419kr) om du nu skulle gilla BdB, alternativt Pierre Peters Cuvée de Réserve (439kr, också en BdB).
Visst de är tekniskt sett över din prisgräns i traditionell FW-anda men trevliga viner oavsett, speciellt om du kan köpa på dig en del och låta dem ligga ett tag