Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Sonderlese

Medlem
IMG_0937.jpeg

Jag hade lite flax i vintras och kunde köpa en låda om sex flaskor 2008 Laurent-Perrier Millésimé till forntiders pris; och dagen efter råkade jag snubbla över en internetbutik som slumpade bort sista magnum 2008 L-P Millésimé TILL SAMMA MOTSVARANDE PRIS som de andra flaskorna! 🙌

LeChat

Medlem
Visa bifogad bild 32188
Jag hade lite flax i vintras och kunde köpa en låda om sex flaskor 2008 Laurent-Perrier Millésimé till forntiders pris; och dagen efter råkade jag snubbla över en internetbutik som slumpade bort sista magnum 2008 L-P Millésimé TILL SAMMA MOTSVARANDE PRIS som de andra flaskorna! 🙌
Har också några flaskor av denna. Tror den ska ligga lääääänge innan plopp. Sen borde den vara god kan jag tycka :cool:

Thirsty

Smygnykterist
Läste smaknot av Dompa 2015, helt missat att de inte skullde släppa 2014. Noterade även att Krug troligen skulle hoppa 2014 (om än släppa CdM 14, enligt vinous). Har haft, generellt, bättre intrycka av 2014 än 2015, 2016 och 2017. Förrvirad. Eller bara en bekräftelse att det bara görs de bästa åren... 😁

magnum

Epernay, Frankrike
Läste smaknot av Dompa 2015, helt missat att de inte skullde släppa 2014. Noterade även att Krug troligen skulle hoppa 2014 (om än släppa CdM 14, enligt vinous). Har haft, generellt, bättre intrycka av 2014 än 2015, 2016 och 2017. Förrvirad. Eller bara en bekräftelse att det bara görs de bästa åren... 😁
Det jag hört är att Moet (LVMH) tycker att Pinot var det stora problemet 2014! Så BdB produkterna från LVMH kanske dyker upp!

LeChat

Medlem
Har du hunnit dricka någon 2012 rose än?
Jag fick precis hem fyra st men för högre pris än du köpte dem för hehe.
Nej, inte provat. 2008an (rosé) var kanon sist jag drack. Du råkar inte veta hur man luskar ut deg.datum hos Henriot?

Last edited:

IsKr

Medlem
Budade hem två flaskor Vincent d'astrée vinothèque Blanc de Blancs 2006 för ca 520 kr flaskan inkl. allt från catawiki. Aldrig testad producenten tidigare så det ska ju bli intressant.

Toppen