Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Hardolph

Medlem
Är det någon som har provat Mandois tidigare?
Japp! Men för runt 10 år sedan och som 11:e (ish) flaska på ett nyårskalas.

Så jag kan nog inte vara till mycket hjälp.
 

Esko

Medlem
Det har varit mycket diskussioner om betyg på senaste, så snubblade jag över detta idag. Någon som har druckit eller nu känner ett väldigt stort sug efter att göra? Samma lista över viner de rekommenderade låg hiedsieck bdm 2014 som fick samma poäng
IMG_0639.jpeg
IMG_0640.png
 

Sonderlese

Medlem
Det har varit mycket diskussioner om betyg på senaste, så snubblade jag över detta idag. Någon som har druckit eller nu känner ett väldigt stort sug efter att göra? Samma lista över viner de rekommenderade låg hiedsieck bdm 2014 som fick samma poängVisa bifogad bild 32636Visa bifogad bild 32637
Tesco Rosé?!? 96 poäng!?!
Låt oss veta bums! Detta kan bli halmstrået som knäcker monopolet! Snart kan ICA rosé/BdB/Brut röra sig i de högre echelon av eget märkesbubbel??
 

Per Stade

Lege artis
Det har varit mycket diskussioner om betyg på senaste, så snubblade jag över detta idag. Någon som har druckit eller nu känner ett väldigt stort sug efter att göra? Samma lista över viner de rekommenderade låg hiedsieck bdm 2014 som fick samma poäng

Inte Tesco men Kirkland Signature Brut Champagne.
Kirkland är Costcos egna märkesvaror.
Costco är en kedja med billighetsvaruhus i USA, de har öppnat en affär i Stockholm nu.
Drack den i Boca Raton för 11 år sedan så jag kommer inte ihåg hur den var.
Förmodligen helt OK för priset $19.99.
Den har fått 89 poäng av Decanter för dem, som bryr sig.


IMG_0988.jpeg
 
Toppen