Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

När jag svängde förbi Heathrow terminal 2 i augusti kostade LGA15 £ 115,79. Att hitta en bra champagne till bra pris är väl tyvärr ett extremt undantagsfall på en flygplatsbutik idag, och kedjan Dufry har inte haft någon större stabilitet i vilket champagnesortiment de har efter covid. (Ett tag - förra året? - hade de många Lansoner inkl. bra pris på "Le Vintage", men några månader senare fanns det inga Lansoner alls.) Just Bolly brukar ha bra priser i UK. Eftersom Dufry sköter butikerna går det också att få upp till 10% genom förbeställning eller genom att ha rätt medlemsnivå i Red by Dufry. Så det blev £ 104,21 eller 1445 kr inkl kreditkortsavgifter. Tyvärr blev det bara en flaska eftersom jag hade två tunga incheckade väskor och fick begränsa mig till vad jag kunde få ner i ryggsäcken. Och så har jag ju köpstopp. ;)
Oanständigt bra! 😅
 

LeChat

Medlem
IMG_6515.jpeg

2012 Roger Pouillon Les Valnons

Ekad BdB är ju inte så dumt. Köpte dessa på senaste auktionen hos Bukowskis för acceptpris vilket kändes även acceptabelt för mig.
 
Toppen