This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, 235€ gick det här på inkl. allt. Känns som ett hyggligt pris tycker jag.240€ allt inkluderat är väl ungefär vad man tvingas betala nuförtiden tror jag.
539 på bolaget i höstas, gick åt rätt snabbt vill jag minnas men inte så att man missar så länge man satt klockanVad är prisbilden på Bereche NV nuförtiden på bolaget och hur snabbt försvann NV:n från hyllorna senast?
Bereche tar 54 € på plats.
allt var slut på 1h, så det är inte många tillfällen man får tag på denVad är prisbilden på Bereche NV nuförtiden på bolaget och hur snabbt försvann NV:n från hyllorna senast?
Bereche tar 54 € på plats.
L-stämpeln till vänster kan vara en ledtråd. Deggad 21?Jag har för mig att det stod när André Jacquart Vertus extra brut var degorgerad förr i tiden, nu ser det ut som på bilden. Är det någon som kan tyda när de kan vara degorgerade?
Jag har för mig att det stod när André Jacquart Vertus extra brut var degorgerad förr i tiden, nu ser det ut som på bilden. Är det någon som kan tyda när de kan vara degorgerade?
De franska etiketterna har alltid med degdatum men har noterat att det inte alltid (aldrig?) är med på de svenska etiketterna.Jag tänkte också så men kanske att det kan vara basår? Jag vet inte hur länge A.J låter sina ligga. Är det deg-datum är det happy days, är det basår får de gömmas långt in i skåpet.
Dessa kom hem från catawiki idag. 420/flaska inkl. frakt är ändå helt ok. Inte testat producenten tidigare så det ska bli trevligt. Men det får nog ligga ett litet tag efter frakten hit och så är degdatum oktober 2024.
539 på bolaget i höstas, gick åt rätt snabbt vill jag minnas men inte så att man missar så länge man satt klockan
Tack för info. Då finns det kanske ett värde av att betala lite mer på plats, får se hur jag gör. Samtidigt är det lite sport att hänga på låset vid släpp men är ju å andra sidan inget kul när det skiter sig.allt var slut på 1h, så det är inte många tillfällen man får tag på den![]()
Vet inte om det är av betydelse men de har två år i rad släppts i slutet av året. Dvs det är säkert 8-9 månader bort till de släpps igen på monopolet.Tack för info. Då finns det kanske ett värde av att betala lite mer på plats, får se hur jag gör. Samtidigt är det lite sport att hänga på låset vid släpp men är ju å andra sidan inget kul när det skiter sig.![]()
Visa bifogad bild 33906
Blev några Cattier Millesime 2015 igår på auktion. Tycker att det jag provat med lite ålder från Cattier har varit gott men främsta anledningen till köp var priset. 400:- för en vintage är bra.
Minns Cattier cuvee renaissance 08 som ett halvfynd. Är senare årgångar av denna cuvee också lätta att få tag på och humant prissatta (under 700 pix)?
Vet inget om priset men det är cuvee renaissance som jag provat tidigare med lite ålder och från olika årgångar. Vet egentligen inte så mycket om deras millesime. Den är gjord på de tre klassiska druvorna där andelarna varierar något mellan årgångarna.
Jag köpte även 2012 billigt på auktion för 2-3 år sedan. Dock inte provat den ännu. Munskänkarna gav den 17 i betyg och den såldes på SB för 599:- och så här skrev de:
”Öppen, generös, ganska utvecklad, brödig doft av chokladpraliner, lätt brynt smör, nougat, grädde, honung, kalk, brioche, cognac, svarta vinbärsblad och engelsk apelsinmarmelad. Balanserad, elegant smak med fint mogen frukt, bra kropp, integrerad fruktsyra och gräddig mousse med lång eftersmak.”
På den beskrivningen blir man ju sjukt sugen att öppna en tolva inom kort.