Elvis
Medlem
Markus Molitor Braunebergen Klostergarten** 2012
Menade Markus Molitor Brauneberger Klostergarten** Pinot Noir 2012
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Markus Molitor Braunebergen Klostergarten** 2012
Bortglömda flaskor är oftast de bästaExtra kul var att jag trodde detta var sista flaskan jag hade men när jag skulle ta bort den ur CT så såg jag att jag hade en till i min fars vinkällare.
Stämmer verkligen det? Var inte du med på Eriksberg när Vilmart var där? Vill minnas att han hade med flaskor från 88 och 89 då...Låter som en bra plan. Bästa Vilmarten jag druckit är den 92 magnum som vi drack på PM. Det är också enda gången jag druckit riktigt mogen Vilmart...
Håller du ung CdC högre än ung Celbris Rosé med?
Jo jag var där och tog även följe med Vilmart och Jan Banan hem. Kommer inte ihåg någon 88 eller 89a. Ergo antingen öppnades det inga eller så gjorde de inget större intryck trots årgången.Stämmer verkligen det? Var inte du med på Eriksberg när Vilmart var där? Vill minnas att han hade med flaskor från 88 och 89 då...
Riktigt bra och trevligt lagrad skumpa igår.
Bonnaire Cuvée Prestige 1996.
Doft med citrus, passionsfrukt och behagliga ålderstoner och en lite trevlig sötma.
Smak med en mycket välbehållen syra, massa frukt och citrusen får en ton av lime-zest medan passionsfrukten kommer fram mer. Krämig mousse och lång eftersmak. Växer till sig ganska fort och bäst ca 2 timmar efter öppning. Skulle säga att det är på topp nu men kommer nog hålla sig åtskilliga år till.
Gillar verkligen Bonnaire både för stil och prisvärdhet!
Nånstans 92-93P
Extra kul var att jag trodde detta var sista flaskan jag hade men när jag skulle ta bort den ur CT så såg jag att jag hade en till i min fars vinkällare.
Visa bifogad bild 13086
Absolut!Kul med en så gammal Bonnaire. Det dricks, köps och skrivs alldeles för lite om Bonnaire. Konstigt med tanke på kvalité och pris.
Det låter ju lovande. Tror jag har 5 kvar efter att den första ur lådan underpresterade rejält på en BYOB för något år sedan. Skönt att det finns hopp.Var sugen på att se om något har hänt med den sedan jag drack den sist för kanske drygt ett år sedan . Å vilken skillnad syran börjar att lägga sig rejält nu och små oxiderad mognadstoner börja att framträda långt där bak. Min bästa provflaska utav denna men nu ska jag låta de vara å pröva nästa igen om cirka två år. Visa bifogad bild 12934
Ja, var samma för mig, var väldigt stängd när den släpptes så jag har också fem liggandes. Låter som att de gott kan få två år till innan det är dags för nästa flaska.Det låter ju lovande. Tror jag har 5 kvar efter att den första ur lådan underpresterade rejält på en BYOB för något år sedan. Skönt att det finns hopp.
Hemma slutet på maj. Avmönstring ca den 28:e. Oklart hur lång tid det tar att flyga hem från Hawaii men innan midsommar ska jag nog både hunnit landa och korka upp några flaskor.Ja, var samma för mig, var väldigt stängd när den släpptes så jag har också fem liggandes. Låter som att de gott kan få två år till innan det är dags för nästa flaska.
-När kommer du hem från nere-under förresten? Hinner vi med ett Kalmar-BYOB före midsommar? -Har jobbigt mycket vin som borde drickas!
Hawaii - Scwhmamaii, vad ska ni nu där och göra, där gör det väl inget vin!? Trodde för övrigt ni var i Austalien?Hemma slutet på maj. Avmönstring ca den 28:e. Oklart hur lång tid det tar att flyga hem från Hawaii men innan midsommar ska jag nog både hunnit landa och korka upp några flaskor.
De har ju nån vingård på Maui. När jag var där för 5 år sen med en kompis köpte hon med en flaska av deras ananasvin hem - låter horribelt men landade nånstans mellan Sauvignon Blanc och Riesling med ålder och viss restsötma i stilen vilket var gissningarna bland hennes sommelier-polare. Avtäckningen av flaskan var tydligen ett episkt ögonblickHawaii - Scwhmamaii, vad ska ni nu där och göra, där gör det väl inget vin!? Trodde för övrigt ni var i Austalien?
Jo, den gode @Stenberg har ju redan förvirrat på ett BYOB med att ha med ett vitvin från Tahiti. -Därtill det enda vinet jag känner till där druvorna fraktas till vineriet i KanotDe har ju nån vingård på Maui. När jag var där för 5 år sen med en kompis köpte hon med en flaska av deras ananasvin hem - låter horribelt men landade nånstans mellan Sauvignon Blanc och Riesling med ålder och viss restsötma i stilen vilket var gissningarna bland hennes sommelier-polare. Avtäckningen av flaskan var tydligen ett episkt ögonblick
Kul!Visa bifogad bild 13156
Gröna äpplen, lime och en hint av grapefrukt. Som en riesling med bubblor! Gott tyckte jag och frun tyckte att det var det bästa hon druckit. Det kan ev bero på att hon vanligtvis går igång på prosecco
90p.
Det är rejäl syra men den tar inte över, håller många år till. Skulle ha köpt flerKul!
Köpte på mig några i höstas.
Hur tycker du den var mognadsmässigt? Gratien brukar ju göra långlivade, syrliga skumpor. Drack en från 1990 för nån månad sen och den håller definitivt 10 år till kändes det som.
Kommer bli dyrt för dig nu när hon fått smak för champagneGott tyckte jag och frun tyckte att det var det bästa hon druckit. Det kan ev bero på att hon vanligtvis går igång på prosecco
Det kan jag leva medKommer bli dyrt för dig nu när hon fått smak för champagne