Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har mĂ€rkt Ă€r sig finewines.se inte sig likt rent utseendemĂ€ssigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bĂ€ttre matcha vĂ„r tidigare fĂ€rgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den hĂ€r forumtrĂ„den!

[Champagne] Idag dricker vi... som vanligt skumpa!

Stefan J

Medlem
HÄller med om 2013 men jag hoppas pÄ mina Polle BdB trots din rapport.:cool:

Brukar du gilla ung Winston? SjÀlv tycker jag Winston Àr en av de trÄkigaste prestigerna som ung.

Bland champagnenördar sÄ Àr Ulysse Collin en vÀlkÀnd ny kultodlare som varit med om att sÀtta odlarchampagne pÄ kartan.

Ulysse Collin Àr en av de mÄnga nya kvalitetsodlarna (Prevost, Kartongen, Savart Àr andra) som inspirerats av Selosse (ibland Àven arbetat för Selosse) och bestÀmt sig för att göra viner sjÀlva istÀllet för att sÀlja druvorna. Ligger i Congy sÄ inget man Äker förbi direkt heller.

TyvÀrr Àr vinerna svindyra pÄ marknaden nuförtiden eftersom produktionen Àr liten och allt som kan knytas till Selosse kostar dÀrefter. 2017 köpte jag mina 2012or för 600 kr...

Maillons Àr min favorit.
Jag har ej provat PR BdB 2013 sĂ„ dĂ€r finnd hoppet 😉 Jag har alldeles för begrĂ€nsad erfarenhet för att kunna uttala mig om ung SWC, och "gammal" för den delen ocksĂ„ 😊 Men skall lĂ„ta de jag har, 2008 och 2012, ligga sĂ„ fĂ„r vi se nĂ€r tĂ„lamodet tryter.

Jag missade UC tĂ„get och blev stĂ„ende pĂ„ perrongen. Sen har jag tyckt att priset varit för högt men hittade en flaska Maillons 2016 pĂ„ Cave de Sacre i Reims för 85 Euro 2021. Jag stegade mot kassan och frĂ„gade om han hade fler och svaret blev att jag skulle vara glad som fick köpa en dĂ„ jag ej var stamkund och priset var vĂ€ldigt bra. đŸ€š

Den öppnades pÄ denna provning
Och jag tyckte den var riktigt bra. NÀr nu tillfÀllet uppenbarade sig och kunna prova en 2019 för 3100 med tanke pÄ marknadspriset sÄ var valet givet och den var som sagt vÀldigt bra ! FÄr se om jag köper med UC men jag har bÀttre förstÄelse för hypen nu men sen kan man alltid diskutera prisnivÄn.

Stefan J

Medlem
Den blev man ju sugen pÄ att prova men vad Àr det jag missar/missat? KÀnner inte till producenten sen tidigare o med en snabb googling sÄ verkar det som vinet i frÄga ligger pÄ ca 300-400 eur per flaska online för en NV BdN!?
(om sÄ Àr fallet sÄ var ju 3100kr pÄ restaurang ett riktigt fynd!)
Ja, det var dÀrför jag provade nÀr priset kÀndes sÄ "bra".

Toppen